Intressant läsning om AK Interactive
Intressant läsning om AK Interactive
http://www.ak-interactive.com/inicio/?idc=35
Vilka intriger det måste vara i modellvärldens Hollywood, haha.
Vilka intriger det måste vara i modellvärldens Hollywood, haha.
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Re: Intressant läsning om AK Interactive
Ja jives....
man kan ju undra vad som har hänt för att sånt här skall uppstå? det var ju ungefär samma visa med MIG-Productions och Jimenez kontra Wilder.
Det är ju i slutändan en hobby...
man kan ju undra vad som har hänt för att sånt här skall uppstå? det var ju ungefär samma visa med MIG-Productions och Jimenez kontra Wilder.
Det är ju i slutändan en hobby...
Intressant att det ofta är samma personer som är inblandade.....!
Micke A
Micke A
-
Fast det slutar bli en hobby så fort det finns någon form av intäkt eller subvention i det hela. I många fall inte helt och hållet men till en viss del.
Janne Nilsson
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
-
Det är en iaktagelse men om du vet vad som hände med MIG Production så kan man väl knappast lasta Miguel för något där?Micke A skrev:Intressant att det ofta är samma personer som är inblandade.....!
Micke A
Däremot är det märkligt att Miguels flickvän nämns ofta och att man poängterar att hon inte har något samröre med AK.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Det känns iofs som att MIG antingen är oerhört naiv, och inte har satt upp kontrakt och avtal vid företagets start, eller så har han undvikit detta avsiktligt.
Tjejen hjälpte väl till med hemsidan, eller?
Tjejen hjälpte väl till med hemsidan, eller?
Jag tänkte inte direkt peka på nåt fel som var begånget utan mer på vinklingen som Magnus påpekar att den gode MIGén kanske är för godtrogen...? Han är ju främst modellbyggareJanne Nilsson skrev:Det är en iaktagelse men om du vet vad som hände med MIG Production så kan man väl knappast lasta Miguel för något där?Micke A skrev:Intressant att det ofta är samma personer som är inblandade.....!
Micke A
Däremot är det märkligt att Miguels flickvän nämns ofta och att man poängterar att hon inte har något samröre med AK.
Janne Nilsson

Micke A
Rätta mig gärna om jag har fel, men var det inte så att han förlorade första firman till sin fru, i en skilsmässa? Vad ingick i det kontraktet? Har han där sagt att han inte ska sätta upp konkurrerande rörelse?
Hur har han livnärt sig sedan dess? Har "delägarskapet" i AK och författarskapet varit hans primära inkomstkälla, så känns det ju märkligt att han inte har det minsta papper på det. Och varför blir han sparkad?
Jag är inte guds bästa barn själv, tankspridd dom få, och är definitivt ingen bra företagare. Och jag känner inte MIG överhuvudtaget, men jag måste säga att antingen är han klantigare och godtrognare än de flesta, eller så ser vi nog inte hela bilden om hur AK-konstellationen var uppbyggd.
Hur har han livnärt sig sedan dess? Har "delägarskapet" i AK och författarskapet varit hans primära inkomstkälla, så känns det ju märkligt att han inte har det minsta papper på det. Och varför blir han sparkad?
Jag är inte guds bästa barn själv, tankspridd dom få, och är definitivt ingen bra företagare. Och jag känner inte MIG överhuvudtaget, men jag måste säga att antingen är han klantigare och godtrognare än de flesta, eller så ser vi nog inte hela bilden om hur AK-konstellationen var uppbyggd.
ML hade igår en lång tråd där även MIG deltog. Idag är den borta, surprice, surprice!
Öken-Erik
CU@C4
Öken-Erik
CU@C4