Dags för lite civilt. En Boeing Stratocruiser

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Dags för lite civilt. En Boeing Stratocruiser

Inlägg av Björn B »

Med två afrikanska plan färdiga och en tredje i sprutboxen är det dags att starta på något nytt.

Bild
Bild
En svensk Boeing 377 Stratocruiser i 1/144 från Minicraft. Jag har alltid tyckt att motorerna är lite väl simpla även för den här skalan

Bild
Bild
Därför har jag införskaffat nya i resin. Ett material som jag inte gillar att jobba med men ibland händer det.
Först var det mycket karvande för att få loss motorerna från ingötet. Sedan visar det sig att motorerna pekar uppåt när man monterar dom så
det krävs lika mycket karvande för att få dom att sitta fint. Ibland undrar jag om det verkligen är lönt att hålla på med eftermarknadsgrejor.
Nåja det kanske lönar sig när det blir klart.
Senast redigerad av Björn B den 02 dec 2023, 06:48, redigerad totalt 1 gånger.
Stellan
Kontakt:

Re: Dags för lite civilt. En Boeing Stratocruiser

Inlägg av Stellan »

Cool med stora stjärnmotorer!
Stellan Schroeder Englund
Stefan S

Re: Dags för lite civilt. En Boeing Stratocruiser

Inlägg av Stefan S »

Jag har byggt en av Minicrafts Stratocruisers med märkning för en mexikansk kärra som flög bröd :D

Stefan
Skriv svar