VII C 1/72 sommarens megabygge! KLAR sid 8

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Robin Nilsson

Re: VII C 1/72 sommarens megabygge!

Inlägg av Robin Nilsson »

Vilken tur att du inte ändrade på stödbyglarna på kanonen. De SKA vara så där tjocka eftersom det verkar vara nån sorts stoppning på dem.
Jag letade efter infor om linan från mynningskyddet i mina böcker igår men hittade inget nytt, däremot såg jag att byglarna var rejält tjocka, nästan tjockare än fästet, och mörka (mörkbrunt eller svart).
/ Robin
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Nu känns det som om den här modellen har tagit tid att göra. Men nu börjar det släppa. skrovet är målat och allt håller på färdigställas. Skrovet var ganska kul att måla. Först så förskuggades alltihop, sen målade jag stora partier med Alclad Steel. Lade tunt med färg på vissa steelpartier så det lyser igenom. Kul effekt faktiskt. Sen är Nord atlantkammoflaget " Nordmeer" klart.

Bild

Bild

Bild

Bild
Axx

Inlägg av Axx »

Klassbygge..som vanligt. Bra där Henrik.
/ Axx
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack Axx!

Det har befolkats lite på ubåten också! Iallafall tillfälligt, Tänkte se hur det blev med personal ombord. Det ser helt ok ut tycker jag.
Nåväl, det här med vädring på denna skala är faktiskt lite jobbigt, Jag minns ju hur det var på Bismarck, men den här kräver 3 gånger så mycket vädring.
japp får hålla på några timmar till antar jag, Sen så ska jag ju göra "plankan" som ska agera basplatta..

Bild

Bild

Bild
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

Riktigt läckert, Henrik, den har du lyckats bra med!
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Ser ju urläckert ut. :)
Live & let dry.
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Snyggt jobbat !!
VolshebNik
Namn: Nikolaj

Inlägg av VolshebNik »

Great work, Henrik!
I like weathering a lot!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Thanks och tackar killar! Jag har jagat basplatta idag, Hittade en ekplanka som nu ubåten ska monteras på i veckan.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Kan kännas som en ynklig uppdatering det här. Men vädringsjobbet är så omfattande just nu att man snart avlider. JAg tänkte visa hur en propeller på en sliten typ 7:a kan se ut. Samt dess ankare.. Heavy metal!!

Bild

Bild
Skriv svar