Igår kom senaste ets-projektet i brevlådan. Sex (!!!) ark i storlek lite större än A4 med en massa delar till Centurions (stridsvagnar och bärgare) och lite annat skoj, bland annat:
Samtliga tillbehörslådor med lösa luckor till Centurionbärgare.
Sidoplåtar till Strv 102, 104, 105 och bgbv81.
Diverse delar till Strv m38/39.
Nu återstår att använda alla, och givetvis hoppas att mitt CAD:ande har resulterat i delar som fungerar och passar. Kommer nog att ta några år innan alla är använda.
So far so good, har testat några delar (Centurion Mk.III tidiga tillbehörslådor) och de fungerade!

Här kommer en bild:

Återstår att skriva att detta inte är direkt billigt, eftersom det handlar om custom produktion, denna gång använde jag Hauler.
Superbra service, snabba responstider, priset för de sex plåtarna (inklusive avgift för uppläggning och skapande av placeringsritningar), ca 1000 SEK. Men, å andra sidan är detta mycket, MYCKET ets till många modeller. Egentligen inte dyrare än de ets satser man köper till diverse modeller (de kommer ju inte i A4 ark heller).
Obs att hörnen ser lite böjda ut på vissa av plåtarna. Detta har inte på något vis skadat delarna. Jan på Hauler packade arken på ett mycket bra sätt.
Två av plåtarna är dubbletter eftersom jag behövde fler av samma delar.
Nu så, dags att bygga i plast igen!

Tack för titten!