Båt som är hippare än Hipper!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Båt som är hippare än Hipper!

Inlägg av Mikael dBW »

Pass upp Admiral Hipper, nu blir du omkörd så det visslar om det! AMT´s skiboat bör klara 70 knop med råge.

Den här modellen kom i början av 70-talet men återutgavs för ett par år sedan. Fast grunden är egentligen från början av 60-talet men AMT gjorde ett nytt skrov på 70-talet och döpte den till "Hull Raiser". Passform och detaljering är inte helt Tamiyakvalitet. T ex kunde man väl sett till att ratten satt mitt framför förarstolen. Men med lite filande, fixande och spackel så blev det ett hyfsat resultat. Men jag skall inte klaga, det finns väldigt få racerbåtar i byggsats, så man får ta vad som bjuds.

Jag tyckte inte att den motor som följde med var tidstypisk så jag bytte till en annan Fordmotor från Revell. Den detaljerades med tändkablar och bensinledningar och sedan var det klart för sjösättning. Hmm, sjösättning i slutet av Augusti. Det blir en kort säsong.

Mikael de Bourg Wetterlund

Bild
Bild
Bild
Bild
Ulf Lundberg

Re: Båt som är hippare än Hipper!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Viktigt klargörande.
Per definition kan ingen båt vara hippare än Admiral Hipper. Det framgår av namnet och föranleder ingen vidare diskussion.

Snygg rejserbåt förresten. Fint blänk i lacken och mycket krom.

Uffe
Stellan
Kontakt:

Re: Båt som är hippare än Hipper!

Inlägg av Stellan »

Härligt att se ett så vågat bygge, borde vara med i montern på Sjöhistoriska museets modellhelg nästa vecka.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar