Nygammal medlem
Re: Nygammal medlem
Hej Hans,
Trevligt att du är åter här på forumet, jag känner igen ditt namn sedan tidigare även om jag inte har ett ansikte att koppla det till. Lycka till med dina projekt!
Jag kanske har rört ihop ditt namn med någon annan men måste fråga om det var/är du som skrivit lite på nätet om Heller:s historia och deras svenska marknadschef på 70 talet? Om inte så bara ignorera mig
Vänliga hälsningar
Trevligt att du är åter här på forumet, jag känner igen ditt namn sedan tidigare även om jag inte har ett ansikte att koppla det till. Lycka till med dina projekt!
Jag kanske har rört ihop ditt namn med någon annan men måste fråga om det var/är du som skrivit lite på nätet om Heller:s historia och deras svenska marknadschef på 70 talet? Om inte så bara ignorera mig

Vänliga hälsningar
Göran Nilsson Söderholm
Hej Göran!Göran NS skrev:Hej Hans,
Jag kanske har rört ihop ditt namn med någon annan men måste fråga om det var/är du som skrivit lite på nätet om Heller:s historia och deras svenska marknadschef på 70 talet? Om inte så bara ignorera mig![]()
Vänliga hälsningar
Visst var det jag som skrev om Heller för några år sedan. Det blev väl en serie om 5-6 artiklar på min dåvarande flyghistoriska blogg, men katastrofalt nog försvann allt i en serverkrasch som aldrig kunde återställas.
Förhoppningsvis får jag möjlighet att återkomma till Heller på hjak.se framöver, jag lägger gärna ut de gamla artiklarna igen om jag bara hittar manusen... Vi får se hur det blir.
Jag gillade din heller sida.
Ser fram emot ännu mer material om Heller. Har samlat på mej en del dom senaste åren och scannar gärna in detta om du är intresserad av att lägga upp det.
Öken-Erik (Som gillar FFF från heller, dvs Fjolliga Franska Flugplan)
Ser fram emot ännu mer material om Heller. Har samlat på mej en del dom senaste åren och scannar gärna in detta om du är intresserad av att lägga upp det.
Öken-Erik (Som gillar FFF från heller, dvs Fjolliga Franska Flugplan)
Glada nyheter! Jag hittade originaltexten till min första och största Heller-artikel och har illustrerat med ny grafik då den gamla var borta. Nu finns Hellers historia på svenska på webben igen!
http://hjak.se/2013/08/03/heller-en-air ... bbyrummen/
http://hjak.se/2013/08/03/heller-en-air ... bbyrummen/
Välkommen tillbaka! Ser fram emot att få se något från byggbordet så småningom. Hellerartikeln var kul läsning 

Stellan Schroeder Englund
Tack Stellan! Förhoppningsvis kan jag snart visa en ur-lådan-byggd Airfix S 31 i 1/48, min första färdiga modell efter återkomsten i hobbynStellan skrev:Välkommen tillbaka! Ser fram emot att få se något från byggbordet så småningom. Hellerartikeln var kul läsning