inför 2014
-
- Kontakt:
Re: inför 2014
Vad har du ju redan skrivit, "ad-Darak al-Watani" och vi kan väl dra till med en Mi-2
mvh, Janne
IPMS Sydost
IPMS Sydost
-
Jaja ..... det är väl ingen konst för den som kan läsa arabisk skrift .....Jan Holmqvist skrev:Vad har du ju redan skrivit, "ad-Darak al-Watani" och vi kan väl dra till med en Mi-2

http://en.wikipedia.org/wiki/Gendarmeri ... _(Algeria)
http://sarrazin.deviantart.com/art/COA- ... -184694232
Nej tack! Det var inte jag som kom på svaret

Nån S 31 finns inte heller med i min livsplan

Mitt enda bidrag var att fråga Google om "ad-Darak al-Watani"
/ Robin
Senast redigerad av Robin Nilsson den 31 jul 2013, 08:16, redigerad totalt 2 gång.
-
- Namn: Lars Befring
Robin!
Både latin och arabiska! jag e impad!!!! I vilken skala vill du ha dekalerna?
Senast redigerad av Lars Befring den 31 jul 2013, 08:18, redigerad totalt 1 gånger.
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
-
Jag har en annan liten grej på G som det kanske möjligen kan bli något av men jag vill inte utlova något. Blir det något så återkommer jag 

-
Men först att skriva ut det hela... rätt ska va rätt

-
- Kontakt:
Det står väl Mi-2 i inlägget ovan? Polskbyggd iofs.
http://www.acig.info/CMS/?option=com_co ... &Itemid=47
Men så lätt blir du inte av med dekalerna.
Spitfires är fula så jag tackar också nej..
mvh, Janne
IPMS Sydost
IPMS Sydost
-
Jepp! Janne Jag e svårt impad av dina kunskaper!!!! på Hyperscale är dom inte ens näraJan Holmqvist skrev:Det står väl Mi-2 i inlägget ovan? Polskbyggd iofs.

och att du tog typen direkt oxå... synnerligen snyggt!
inget annat du har behov av?
/L
-
Det var Jan H som kunde arabiska ! Inte jag .....Lars Befring skrev:Robin!
Latin kan man få hjälp med från Google Translate (och jag ger inga garantier för korrektheten ! men det ser bra ut och det är huvudsaken

För övrigt så var det franska i den andra länken och franska är ju som bekant en vulgariserad dialektal form av Latin

Exempel: Google T översätter det svenska ordet 'vagnbjörn' till engelska "waggon bear" och det är inte ens i närheten av rätt,
vagnbjörn är strassenroller på tyska och Google tycker att det blir "Street sparkcykel" på svenska, och vagnbjörn blir "Schlitten Bär" på tyska

En riktig vagnbjörn:

så man ska nog ta Google Translate med "a pinch of salt" ... Det danska blokvogn är även vanliga tungtrailers ....
Den förebild jag eventuellt försöker ge mig på har jag inga tydliga bilder på så jag kan fuska med sånt jag redan har i skala 1/35

/ Robin
P.S. Lars, du kanske har hört den där "tjurskiten" som ploppar ur mun på diverse säljknepsgurus om att svaret "Nej" från en kund inte existerar ?
Då har de inte mött mig

-
Robin Nilsson skrev:Det var Jan H som kunde arabiska ! Inte jag .....Lars Befring skrev:Robin!
Latin kan man få hjälp med från Google Translate (och jag ger inga garantier för korrektheten ! men det ser bra ut och det är huvudsaken)
Exempel: Google T översätter det svenska ordet 'vagnbjörn' till engelska "waggon bear" och det är inte ens i närheten av rätt,
vagnbjörn är strassenroller på tyska och Google tycker att det blir "Street sparkcykel" på svenska, och vagnbjörn blir "Schlitten Bär" på tyska![]()
En riktig vagnbjörn:![]()
så man ska nog ta Google Translate med "a pinch of salt" ... Det danska blokvogn är även vanliga tungtrailers ....
Den förebild jag eventuellt försöker ge mig på har jag inga tydliga bilder på så jag kan fuska med sånt jag redan har i skala 1/35
/ Robin
P.S. Lars, du kanske har hört den där "tjurskiten" som ploppar ur mun på diverse säljknepsgurus om att svaret "Nej" från en kund inte existerar ?
Då har de inte mött mig
=) google är din vän, en lätt förvirrad, mutad och oroväckande skvallrande... men vem bryr sig när det gäller vänner eller hur!
och klart att ett nej är ett nej!!!! jag har aldrig trott något annat!!!! (aldrig gått en säljurs i hela mit liv btw) det gäller bara att ställa en annan fråga =)
Jag ser fram emot ditt bidrag!
/L
-
Det jag funderar på är en sorts skvader, framdel från den ena och bakänden från något annat (garanterat inga vingar ...)Lars Befring skrev: .....
Jag ser fram emot ditt bidrag!
/L

och inga tassar heller

/ Robin
Senast redigerad av Robin Nilsson den 31 jul 2013, 09:59, redigerad totalt 1 gånger.