Henrik, kul att du gillar den. Direkt ur lådan blir den faktiskt ganska snygg, men det finns potential för förbättringar... Tycker absolut att du ska skaffa en du också. Eller varför inte byggsatsen i skala 1/4.
Stellan, jupp, ungefär som en Ikea-möbel, samtliga skruvar som behövs förljer med, men inte någon skruvmejsel.
Bygget gick vidare i slutet på förrra helgen, sent om sider kommer här en uppdatering.

Förgasarnas olika delar innan ihoplimning. Här syns min första lilla förbättring, lite kopparfärg på bränsleledningarnas anslutningar.

Förgasarna skruvas fast ovanpå insuget.

Insug med förgasare monterade på motorhuset. Dessa kommer att skruvas fast lite senare.

Grenrör skruvas fast på topparna.

Båda sidornas toppar med grenrör redo att skruvas fast. Samtidigt fixeras insuget högst upp med samma skruvar.

På plats.

Fördelare och tändspole består av 5 respektive 2 delar vardera.

Fördelaren monterad på plats.
Ju mer jag tittade på resultatet och på vissa av de ledningar och rör som ska monteras lite senare kom en gnagande känsla av att silverfärgen på bl a förgasarna kunde vara med naturtrogen. De är i och för sig perfekt målade från fabrik, men ser trots det modellaktiga ut. Vissa av rören är pläterade med kromplast och ser väldigt modellaktiga ut, plus att gjutskarvarna är kvar. Vad göra? Jo, besluta sig om att förbättringar behövs. Vilket innebär att bygget övergår från ren montering á la Ikea till vanligt modellbygge. Här har jag lite tur med att förgasarna enbart är skruvade på plats, så det är enkelt att ta bort desssa igen.

Förgasarna sprutade med ett lager Alclad Aluminium direkt ovanpå originalfärgen.

Sedan de fått torka under natten kunde jag åter montera ihop delarna igen.

Nu ser det lite bättre ut.
Detta är läget just nu. Härnäst ska jag slipa ned lite skarvar plus fylla en del med spackel där tillverkaren fuskat och lämnat ett rör ihåligt från baksidan. Mer om detta senare.