En liten Sommarharrier - Klar
Re: En liten Sommarharrier
Den ser ju ut att bli helgrym björn! Gillar Harriern, lite ful-söt sådär!
-
- Kontakt:
Även Harriern är klar, de som besökte det eminenta evenemanget Grevens Glue Galore kunde se den live, mitt bland alla Hot rods , lastbilar och andra fyrhjulingar som fyllde borden i Borensberg. Men Harriern är värre, den har ju faktiskt fem hjul! 

Läste nånstans att den här kom redan 1986! Om det är sant, var den grym på sin tid. Visst märks det att den har några år på nacken, men jag skulle absolut gissat att den var minst tio år yngre.

Ett trevligt snabbygge såhär på sommaren! Småbyggen rekommenderas!

Lite extra maskeringsterapi får man av dessa brittiska kärror som är kamouflerade även på undersidan...

Så värst mycket detaljer är det inte att studera på denna lilla fågel. Men en ny vindrutetorkare fick det i alla fall bli. Ett av få tillägg på detta OOB-bygge.

Så var det färdigharrierat för den här gången. Trodde jag. Men i begagnatlådorna på GGG dolde sig systermodellen, Hasegawas Sea Harrier. Självklart inköpt och snart på ett byggbord någonstans i Mellansverige.

Läste nånstans att den här kom redan 1986! Om det är sant, var den grym på sin tid. Visst märks det att den har några år på nacken, men jag skulle absolut gissat att den var minst tio år yngre.

Ett trevligt snabbygge såhär på sommaren! Småbyggen rekommenderas!

Lite extra maskeringsterapi får man av dessa brittiska kärror som är kamouflerade även på undersidan...

Så värst mycket detaljer är det inte att studera på denna lilla fågel. Men en ny vindrutetorkare fick det i alla fall bli. Ett av få tillägg på detta OOB-bygge.

Så var det färdigharrierat för den här gången. Trodde jag. Men i begagnatlådorna på GGG dolde sig systermodellen, Hasegawas Sea Harrier. Självklart inköpt och snart på ett byggbord någonstans i Mellansverige.
Senast redigerad av Björn Fransson den 25 jul 2013, 21:06, redigerad totalt 1 gånger.
Grattis till en snyggt snabb-/småbygge. Visst är det kul att semesterbygga!?
Stellan Schroeder Englund
-
- Kontakt:
Re: En liten Sommarharrier - Klar
Man tackar! Ja, det är något visst med semesterbyggen, när det inte alltid behöver gå så långt mellan byggstunderna. Rätt skönt att få saker och ting klara ibland också. Och mer är på gång. 

Blir ku latt spana på vad du mer har tåtat ihop. Ska bara snickra lite till så kommer bilder på fler av mina semesterbyggen 

Stellan Schroeder Englund
Stiligt!
Magnus
Magnus
-
Riktigt snyggt! Dessutom är det ju både rätt nationalitet och rätt skala.
ESCI:s Harriers var state of the art när de kom, och står sig fortfarande mycket väl idag. Finns många nya byggsatser som är sämre.

ESCI:s Harriers var state of the art när de kom, och står sig fortfarande mycket väl idag. Finns många nya byggsatser som är sämre.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Rule Britannia!
-
Fin Harrier, Björn!
Är det lådans dekaler?
Är det lådans dekaler?
-
Den där är verkligen jättesnygg!
Jag är så avundsjuk. Inte nog med att du bygger väldigt fina modeller, du verkar ha en bra byggtakt också...
Andreas
Jag är så avundsjuk. Inte nog med att du bygger väldigt fina modeller, du verkar ha en bra byggtakt också...
Andreas
Åh, en Harrier i sann Franssonmanér. Den är skön att vila ögonen på. Snyggt som vanligt Björn!