Fler serier... Ack så sant - nu med the bitter end

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Björn Fransson
Kontakt:

Fler serier... Ack så sant - nu med the bitter end

Inlägg av Björn Fransson »

Bild
Senast redigerad av Björn Fransson den 24 jul 2013, 20:13, redigerad totalt 3 gång.
Janne Nilsson

Re: Fler serier... Ack så sant

Inlägg av Janne Nilsson »

Det där är verkligen en generationsfråga. När jag var 8-13 var typ en modell det coolaste man kunde få, efter smällare och luftgevär.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Hobby-Importen
Namn: Jens Lindell

Inlägg av Hobby-Importen »

Älskar Baby Blues av privata skäl! Var den första att översätta serien och döpte både mamman och dottern efter min hustru! :D

Jens
Daedalus Models
Björn Fransson
Kontakt:

Hobby-Importen skrev:Älskar Baby Blues av privata skäl! Var den första att översätta serien och döpte både mamman och dottern efter min hustru! :D

Jens
Där ser man! Pappan borde kanske egentligen heta Jens. :) Ja, det är en kanonserie!
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

Janne Nilsson skrev:Det där är verkligen en generationsfråga. När jag var 8-13 var typ en modell det coolaste man kunde få, efter smällare och luftgevär.

Janne Nilsson
Ack ja, det var tider det: ettöres, tvåöres, femöres och inte minst kinapuffar!
Inte konstigt att det går utför med samhället när ungarna inte längre får lära sig hantera och respektera vare sig sprängämnen eller skjutvapen. ;)

/G
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Luftgevär utan kula var perfekt att skjuta mygg med om man inte ville riskera fläckar på tapeten :-D
Hobby-Importen
Namn: Jens Lindell

Inlägg av Hobby-Importen »

Björn Fransson skrev:
Hobby-Importen skrev:Älskar Baby Blues av privata skäl! Var den första att översätta serien och döpte både mamman och dottern efter min hustru! :D

Jens
Där ser man! Pappan borde kanske egentligen heta Jens. :) Ja, det är en kanonserie!
Pappan heter Bengt, det var då ett vanligt namn bland nyblivna föräldrar när serien lanserades för 20 år sedan.
Jens var inte inne då, för skånskt, utan jag andrade mitt tredjenamn (Bertil som ingen under sjuttio har som tilltalsnamn),

Jens
Daedalus Models
Björn Fransson
Kontakt:

Ha! Därav Bengt, alltså. Har undrat ibland, är trogen BB-läsare sedan många år. Först på engelska, numera på svenska via två dagstidningar varje dag.
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Re: Fler serier... Ack så sant - nu med del 2

Inlägg av Lars Befring »

LOL
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Skriv svar