Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tack Magnus!
Det är rak hederlig Gunze H1 som sprutats med omsorg! Det dryga med att måla vitt i ett helt drag är att man inte kan hålla i den med handen riktigt. Man fick trixa lite för att få färg i alla skrymslen och ytan måste ju bli skinande blank.
Måste hålla med om Heller´s dekaler. Det är något specillt bra med dem. Några av mina äldsta modeller är från Heller och dekalerna sitter än idag som berget utan att ha ändrat färg, spruckit upp eller försilvrats. Och då satte jag på dem direkt mot den matta färgen!
Har Hellers Scania 141 med tilllhörande släp i 1/24. Dekalerna på släpet vilka inte är små kunde ha applicerats igår. Och jag har en del dekaler över som ser lika fina ut än idag. Och de är alltså sen -82!
/Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Den blev klar för ett tag sen men bilderna är färska i alla fall Vitt är ju svårt att få bra i småskalor tycker jag, men jag fick till blankheten i alla fall.
Tack för trevliga kommentarer!
Jag ser nu att jag inte skulle ha fotat mot vitt, den försvinner ju nästan
Men jag håller på lära mig den nya systemkameran så ha överseende om bilderna är lite...konstiga.
Argh, vad snygg den blev!
Angående fotot så brukar jag tänka ljus modell- mörk bakgrund, mörk modell - ljus bakgrund. Jag lever inte själv som jag lär då det beror på vilka bakgrundspapper jag har vid tiden för skjutningen