Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jo, en klassisk snake-mun har farit i mina tankar. Vore ett roligt maskningsarbete att göra den i "omvänd" splittercamou mot en splittercamouflerad bakgrund. Om ni fattar vad jag menar... Men det blir wrap-around och ingen grå undersida oavsett färgställning.
Om det ändå ska bli en svensk what if, varför då vara så konventionell och bara tänka på de existerande texterna ARMÉN, FLYGVAPNET, MARINEN o.s.v?
Varför inte ge den specifik tillhörighet KUSTARTILLERIET? KA hade ju markbaserad Hellfire som lätt robot, så vad sägs om en liten ettrig flygande robotbärare som kan fara omkring bland kobbar och skär i vågtoppshöjd? Ett intressant färgschema vore det grå/bruna splinterschema som Marinen använder för att få båtarna att smälta in i skärgårdsmiljön.
Se där ja, en ny idé med både målning och märkning. Tack för den G! Tål att tänkas på med det gråbruna. Har en idé om att biffa upp landningsmedarna med uppblåsbara nödflottörer och då hade jag Marinen i tankarna, men Kustartilleriet fungerar ju också. Med Försvarsmakten som text (allt heter väl så numera...?) så täcker man ju in allt
Kul att du gillar idén. Tanken med KA-texten är dock att den, mig veterligen, aldrig funnits på något flygande; jag vill minnas att jag sett den på något markfordon i samband med försöksverksamhet. Kan bli udda, eventuellt ihop med ett KA-emblem.
Ett par uttjänta whiteboardpennor eller liknande borde kunna bli stomme för hyfsade flottörer i den skalan.