Denna modell (som jag fått av Oskar en gång i tiden) av en Bell AH-1W från MRC i 1/35 har åkt runt runt runt mellan olika hyllor och skåp, dags att göra något med den. Ska jag bygga en AH-1 i amerikansk märkning ska det vara vietnamvarianten G och inte W. Det får bli något annat av denna...

Lite inspiration, en mycket trevlig bok från Osprey!

Beväpningsalternativ: Hellfire, FFAR-pod, och TOW. Tror det blir FFAR på innerbalkarna och en last TOW respektive en last Hellfire på de yttre stationerna.

En hel del småprylar putsades och limmades ihop.

Cockpiten limmad och svartmålad. Ska torrborsta knappar och reglage för att få fram detaljerna, några knappar får en färgklick på sig för att lätta upp lite. Stolarna ska rensas på gjutna bälten och få nya av tejp.

Kroppshalvorna putsade och cockpit svartmålad, tack och lov för sprayburkar!
Åsså var det ju det där med målning och märkning. Tänkte mig en svensk W men har lite funderingar på målning och märkning.
Alternativ 1: Drakenkamouflage i grönt och blått. Detta alternativ känns mest rätt tror jag. Kan blekas och bättringsmålas och grisas ned.
Alternativ 2: 4-färgskamou i 40 % ljusgrönt, 40 % mörkgrönt, 10 % brunt, 10 % svart (Viggenkamout men med mjuka färggränser)
Alternativ 3: Ökenmålad i sand, brunt, grönt
Alternativ 4: En skolmaskin i mörkgrönt med lysröda paneler. Kan blekas och bättringsmålas.
Om inte någon råkar sitta på svenska kronmärken i svart, brunt eller mörkgrönt så får det bli hi-viz-märkning. Är det någon som har ett ark med överblivna dekaler till en J 35 eller AJ/JA 37 i 1/48? FARA-trianglar, lite småtexter, siffror. Kan betala för dessa om så önskas.