J 28A Vampire, F 13 Bråvalla

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

J 28A Vampire, F 13 Bråvalla

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det verkar ju vara Vampire frossa på forumet så jag får väl bidraga med mitt senaste alster som börjar bli klart. Lite små fix men kanske kan den bli färdig till GGG på lördag.

Alley Cats D.H Vampire Mk 1 men i FV färger. J 28A 28002 som kom till Bråvalla 1946 och var till en början utrustad med engelska stensiler.

Bild

Den röda texten på motorn ska bort och lite antenner ska monteras.
Av en händelse så fanns det ett trevligt Vampire klipp på lokal blaskan då det är lite Bråvalla hysteri i stan just nu ( Bråvallafestivalen går av stapeln på torsdag)

http://www.nt.se/24nt/?category=5629214 ... tTime=0m0s

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Re: J 28A Vampire, F 13 Bråvalla

Inlägg av LarsaQ »

Fanken, fasen,fantastiskt. Hoppas den blir klar till helgen, hinner du det Niklas?Vore kul att få se den då

LarsaQ
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Ser väldigt trevlig ut. Fin liten film också. Tänk om de hade fått Vampire Weekend att spela på festivalen. Det hade väl varit passande ;-)

/Daniel
Nicklas Karlén

LarsaQ skrev:Fanken, fasen,fantastiskt. Hoppas den blir klar till helgen, hinner du det Niklas?Vore kul att få se den då

LarsaQ

Jag får väl lägga in ett dubbelpass i verkstan. Fredag är kanske en bra dag för det. Enligt Bråvallafestivalens program så går sista bandet av scen kl. 02.30 och jag lär garanterat höra dom. Måste komma ihåg och plocka hem lite öronproppar även om jag gillar de flesta band som ska spela.

Nicklas

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
AndreasSamuelsson

Inlägg av AndreasSamuelsson »

Jättefin vampyr!
Hur var den att bygga? Vad jag har förstått så har AC fått bra kritik.
Kommer den till F 10 eller C 4 som är de tävlingar som jag har möjlighet att bevista?

Själv är jag inne på slutspurten med min J 28B från Classic Airframes.
Det hade varit roligt att se AC, CA och trumpetarnas vampyrer bredvid varandra.
Nicklas Karlén

Jag ger denna AC :s Vampire en fyra på en femgradigskala. Inga stora konstigheter för att vara en resinmodell. Det enda som är lite problematiskt är skarven mellan framkropp och bakkropp. Lite bök att få in cockpit men det vara bara att slipa bort överflödigt resin.

Jag har byggt två av Classic Airframes Vampire och dessa är sämre i passform. Den tvåsitsiga jag byggde var hemsk i passform men blev bra på slutet ändå. Trumpeters Vampire har jag bara titta som hastigast på, och kan inte uttala mig så mycket om den mer än att den har de papptankar som användes i början på J 28A tid i FV.

F 10 utställningen kommer jag inte på. C 4 eventuellt.

Nicklas

Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Läcker! Vore riktigt kul att se den live på lördag!
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

sista bandet på scen, vilket är det, och du dra inte ur några kablar va?
LarsaQ
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Mycket snygg måste jag säga!!!
Jag gjorde ju klart min Vampis från Trumpy för nån månad sen, Som sagt det hade varit kul med en bild på alla 3 alternativen tillverkare.
Nicklas Karlén

LarsaQ skrev:sista bandet på scen, vilket är det, och du dra inte ur några kablar va?
LarsaQ

Sista artist på lördag morgon (avslutad spelning kl. 03.00 :cry: ) är en DJ, Armin van Buuren. Annars är Green Day huvudnumret på fredag och jag är jäkligt sugen på att se dom.

Det där med kablar och konserter finns det en historia om, som nog är preskriberad men jag tror vi tar den privat.

Jag tänkte få till ett familjefoto av familjen 28. Jag har nu en J 28C, en A 28B samt den nya J 28A. Om jag gillar Vampires? JAAAAAAAAAAAA........................

Nicklas

Skriv svar