Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Eduards set innehåller fyra varianter av Q type harness, men just den typ jag behöver finns det tyvärr endast ett ex av och det är ju som bekant två stolar i denna Vampire.
Nåväl, jag körde på den typ som det finns flest ex av på arket, trots att det inte överensstämmer helt med referensbilderna.
En stol klar, en stol kvar.
Det är faktiskt nära att jag faktiskt skaffar ännu ett set... jag är helt enkelt en svag person när det gäller sånt här.
Andre:
Det råder ingen brist på själva bältena utan det är den specifika variant jag behöver (inringad nedan) som det bara finns ett ex av. Skulle behöva två ex av del nr 7 alltså.
Ok, det var nr. 7 som var den avgörande delen. Jo, förstod det att du saknade en uppsättning av den inringade varianten men tänkte aldrig på den lilla "plåtbiten". Kände väl bara lite att den andra varianten ("Y-typen") kunde kapas till och att man på så sätt fick ett par likvärdiga bälten. De ser ju ut att vara i det närmaste lika långa. Och bälten hänger väl sällan exakt likadant på två olika stolar i en cockpit?
/Andre
Ps. Till vilken kärra är det tänkt att de blå bältena skall passa? *ren nyfikenhet*
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Såg Eduard´s fotoets till Venom'n i 1/72. Hur skulle det etsarket fungera till Airfix nya Vampie? Såg ut som både bälten, trimratt och lite annat skulle kunna passa?
Som Magnus påpekade så förefaller Xtracolors dekalark mycket riktigt vara sjukt bra researchat.
Följaktligen innehåller instruktionen även uppgifter om storleken på de olika dayglow-fälten, jag nöjde mig dock med ögonmåttet när jag maskade.
Efter en hel del fixande med tejp och remsor så kunde jag måla fälten...
...utan att något större maskerings-/airbrushdrama inträffade.
Lifecolor ovanpå ett tunt lager Tamiya matt vit funkade ok.
Kanske blev tonen aningen för rödaktig istället för gulorange men det får duga denna gång.