Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch [FÄRDIG s.14]
-
Re: Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch
Fred.
Grattis att du fått Tirpitz klar.
Kul att du börjat posta.
Lägg gärna ut några fler bilder på Tirpitz.
Uffe
Grattis att du fått Tirpitz klar.
Kul att du börjat posta.
Lägg gärna ut några fler bilder på Tirpitz.
Uffe
Då börjar det här bygget närma sig sin första födelsedag!
Det har tagit otroligt mycket längre tid än vad jag först trodde, dels har det gått trögt eftersom allt är nytt och jag har spenderat mycket tid på att bara sitta och fundera. Sen har jag även haft två rätt tunga terminer i plugget det senaste året. Läser till läkare på Karolinska Institutet och det senaste året har varit slutspurten på de pre-kliniska terminerna, dvs. terminerna där man trycker in all teoretisk kunskap innan man får släppas ut i verkligheten på sjukhusen. Så nästan all fri tid har gått till att plugga och särskilt mycketmodelltid har det inte blivit över men nu är preklintentan skriven och sommarlovet har börjat så nu Hin Håle ska jag ta igen allt jag missat! 
Har gjort klart nästan all riggning med tekniken som nämndes förut med fiskelina och tuschpenna. Relingarna har efter många svordomar kommit på plats och det som egentligen återstår är att fixa ankarkedjorna och spraya på ett lager mattlack samt lite smådetaljer. Kedjor och Blacken-it är inköpta och redo så det bör gå fort!
Tänkte först ta och posta lite bilder som utlovat hur hon ser ut för närvarande.

Ett problem som återstår är dock flygplanen. Tamiya, dom knasbollarna, har ju inte gjort några dekaler till dom och en Arado utan balkenkreuz gör ju ingen glad! Så är det någon som vet var man kan få tag på dekaler med några balkenkreuz, hakkors och lämpliga siffror i 1/350?

Har gjort klart nästan all riggning med tekniken som nämndes förut med fiskelina och tuschpenna. Relingarna har efter många svordomar kommit på plats och det som egentligen återstår är att fixa ankarkedjorna och spraya på ett lager mattlack samt lite smådetaljer. Kedjor och Blacken-it är inköpta och redo så det bör gå fort!
Tänkte först ta och posta lite bilder som utlovat hur hon ser ut för närvarande.

Ett problem som återstår är dock flygplanen. Tamiya, dom knasbollarna, har ju inte gjort några dekaler till dom och en Arado utan balkenkreuz gör ju ingen glad! Så är det någon som vet var man kan få tag på dekaler med några balkenkreuz, hakkors och lämpliga siffror i 1/350?

Jag har kvar några små Trumpeter Arado 196 med dekaler som du kan få av mig. PM:a din adress så postar jag det jag har.
Mycket snyggt bigmek! Otroligt vackert!
Tack! Kul att ni gillar det! 

Åh det vore jätteschysst! Skickar ett pm, tack så hemskt mycket!Fred skrev: Jag har kvar några små Trumpeter Arado 196 med dekaler som du kan få av mig. PM:a din adress så postar jag det jag har.

-
Grattis till en storartad kämpainsats!
Snyggt byggt, målat och riggat!
Vill se i verkligheten!
Kommer hon till 08-OPEN 2014?
Uffe
Snyggt byggt, målat och riggat!
Vill se i verkligheten!
Kommer hon till 08-OPEN 2014?
Uffe
Tack så mycket!
Jajamensan! Hon kommer definitivt att dyka upp till OPEN 14 och den här gången är jag rätt säker på att jag kan hålla det löftet!
Här var dagens aktivitet:

Blacken-it var en rätt cool produkt! Gillar resultatet och länkarna kleggar inte ihop alls som det skulle gjort med färg.
Jajamensan! Hon kommer definitivt att dyka upp till OPEN 14 och den här gången är jag rätt säker på att jag kan hålla det löftet!

Här var dagens aktivitet:

Blacken-it var en rätt cool produkt! Gillar resultatet och länkarna kleggar inte ihop alls som det skulle gjort med färg.
fint tips det där med blacken-it. Ska inhandlas direkt!
-