Shoki-mannen skrev:Wow, Tack så mycket! det var väldigt mycket Info
So, jag måste inte ta med en byggmodell på byggkvällorna. Kunde jag också ta med min Airbrush eller "wash-effect"-produkter - om jag har frågor om dem?
Hej Shoki!
Tyvärr har vi ingen kompressor på byggmötena, men du kan naturligtvis ta med en egen om du vill sprutmåla.
Det brukar finnas flera duktiga sprutmålare på mötena och de kommer garanterat att försöka svara på de frågor du har.
Det går naturligtvis bra att ta med olika washer, migpulver och liknande också.
De flesta av oss har dock funnit att byggmöten är bäst för att just bygga och att snacka.
Framför allt är byggmöten bra till att göra monotona saker, som att slipa eller bygga stidsvagnsband av enskilda länkar.
Eftersom man har någon att snacka med, går dessa monotona arbeten mycket lättare på byggmöten än hemma.
Vi brukar också gå runt och kolla på varandras byggen och lära oss av varandra.
För mig var detta revolutionerande. En informell, gratis och ständigt pågående modellbyggarskola. Under mina första år i IPMS-Stockholm blev jag mycket snabbt en mycket bättre modellbyggare.
För övrigt behöver man inte bygga något alls på byggmötena. Det går bra att bara dyka upp och snacka med folk. En del går iväg och äter tillsammans under mötet.
Vi ses på torsdag,
Uffe
Inbiten byggmötesdeltagare