Pansarbyggare sökes för megamodell
-
Pansarbyggare sökes för megamodell
Hej,
Vi har till Arsenalen beställt ett par Sherman skala 1/6 (M4A3(105) Howitzer Tank) från DRAGON och en av dem tänkte vi ha själva och ställa ut, men vi saknar kompetens att bygga och söker därför efter någon som är villig att hjälpa oss med att bygga den framåt vårkanten när den dyker upp.
http://www.militarymodelling.com/news/a ... cale/14454
Stefan Karlsson, Arsenalen
Vi har till Arsenalen beställt ett par Sherman skala 1/6 (M4A3(105) Howitzer Tank) från DRAGON och en av dem tänkte vi ha själva och ställa ut, men vi saknar kompetens att bygga och söker därför efter någon som är villig att hjälpa oss med att bygga den framåt vårkanten när den dyker upp.
http://www.militarymodelling.com/news/a ... cale/14454
Stefan Karlsson, Arsenalen
Re: Pansarbyggare sökes för megamodell
Detta hade varit hur kul som helst att arrangera som gruppbygge.
Önskar att jag hade mer tid, och inte minst bodde nära Arsenalen för att kunna hjälpa till.
Men fundera på det, Stefan. Ett gruppbygge över ett antal helger med 5-6 pansarbyggare. På plats på Arsenalen givetvis
Önskar att jag hade mer tid, och inte minst bodde nära Arsenalen för att kunna hjälpa till.
Men fundera på det, Stefan. Ett gruppbygge över ett antal helger med 5-6 pansarbyggare. På plats på Arsenalen givetvis

"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
-
Kul idé - skall fundera på det.SvenYoung skrev:Detta hade varit hur kul som helst att arrangera som gruppbygge.
Vi hade ju ett gruppbygge med den uppskurna T 55-an i skala 1:1 - den tog vi isär, gjorde rent, målade och satte ihop igen, men det tog lite längre tid än ett par helger.
Återkommer när vi fått hem mastodontlådorna.
Ja, håll oss uppdaterade, Stefan! Riktigt spännande med detta jätte-Shermanbygge-)stefan karlsson skrev:Kul idé - skall fundera på det.SvenYoung skrev:Detta hade varit hur kul som helst att arrangera som gruppbygge.
Vi hade ju ett gruppbygge med den uppskurna T 55-an i skala 1:1 - den tog vi isär, gjorde rent, målade och satte ihop igen, men det tog lite längre tid än ett par helger.
"Svenne-Kongo"
Det hade ju varit en dröm att få delta men jag antar att det blir bäst med "lokalt" folk som har nära till arsenalen....
1:6.....damn, jag hade ju fått plats i den!
1:6.....damn, jag hade ju fått plats i den!

Då skulle du ha sett när samma vagn var på Axvall, och en viss Thord fick i uppdrag att veva runt tornet på den, och ett stort gäng "kamrater" fick för sig att hänga i eldröret i hopp om att det "underlättade". Det var en gruppbyggelig aktivitet som hette duga..stefan karlsson skrev: Vi hade ju ett gruppbygge med den uppskurna T 55-an i skala 1:1 - den tog vi isär, gjorde rent, målade och satte ihop igen, men det tog lite längre tid än ett par helger.
-
Problemet var ju bara att de inte puttade åt samma håll som jag vevade :-\
Angående bygget, kan inte Bosse sätta tänderna i den när han byggt färdigt sin korsu?
Angående bygget, kan inte Bosse sätta tänderna i den när han byggt färdigt sin korsu?
-
Så, då har megamodellen anlänt - en som vi skall behålla själva (och bygga), medan två st finns till försäljning.
Kartongerna var gigantiska - går f-n knappt in i en normal kombi...
De får inte plats i butiken och inte i förrådet heller, och ändå är det "bara" en plastmodell - hur ccolt som helst, men butikschefen hade synpunkter när pallen lastades av och fyllde hela entrén...och var hade du tänkt att ställa de här, och vem har du tänkt sälja till frågade hon. Hon frågar det när jag gör knasiga beställningar...
Stefan
Kartongerna var gigantiska - går f-n knappt in i en normal kombi...
De får inte plats i butiken och inte i förrådet heller, och ändå är det "bara" en plastmodell - hur ccolt som helst, men butikschefen hade synpunkter när pallen lastades av och fyllde hela entrén...och var hade du tänkt att ställa de här, och vem har du tänkt sälja till frågade hon. Hon frågar det när jag gör knasiga beställningar...
Stefan
gör som min fru, säg att det var ju på rea!
Per Vildarve. Gotland