Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ja vad ska jag säga?
Anta att du vill göra en Caravelle vad väljer du?
Man ska inte välja en Mach 2. Denna modell är bedrövlig!! Men det visste jag redan i och för sig. Så det kommer kosta mig tid och svett att få ordning på denna.
Jag vill göra Caravellen som försvarsmakten köpte. Radiospaning på high level!
Alltså Denna modell har inte en enda rak linje! och då skämtar jag inte. Jag har beställt mer spackel för det kommer ta slut det jag har.
Dock har jag en fråga! Om man ska göra en Tp...Behövs stolsinredningen? Flygvapnet bör ju ha slängt ut stolarna och byggt in spaningsutrustning?
Det är alltid lika inspirerande och se människor överkomma svårigheter! Världsomseglingar, höga berg, Mach 2-modeller och en och annan Fonderie....
KUL!!!
Om jag har förstått det hela rätt så behöll man ett stolarna på ena sidan så att man kunde flyga personal i kärran vid behov, som en dåvarande flygpojke berättade på FB.
FV-Museum har som ambition att återskapa all spaningsutrustning och öppna kärran för besökare. Dom kanske har interiörbilder????
KÄMPA PÅ!!!!!
/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Inte min grej, men Caravellen är kult för de som jobbat inom flygindustrin.
Janne NIlsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Jag pratade med FV-museum idag om Tp 85:an och fick reda på att allting inte riktigt var "avhemligat" än men att dom jobbade på att göra den "publik"... vi skulle hålla kontakten
=)
/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Tack så mycket för informationen! Väl värt!
Hm..Mach 2 är verkligen ingen skönhet det är huuuur mycket försjunkningar på de flesta delarna. så det är mycket slipande!
Gaaah!! Den här är en riktigt CARAHELLE!!!!
Fy vad dåligt den är. Frågan är om man ska köra med inredning överhuvudtaget? det kostar ju mer att fixa till än själva modellen.
Alltså jag är 2 sekunder till att lägga ned den här och glömma bort den..satsa på en 1/144 istället!
Jag har inte tagit foto på motorerna jag har gjort klara men de var istort bara spackel som innehåller.
Hmm..
MYCKET snygg cockpit....Liksom det är träligt att hålla på när det ser ut så här på en modell från 99. hade den varit från mitten av 60 talet hade jag haft förståelse..