Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
infästningarna ska sänkas! det är (aldrig helt lätt att tollka ritningar) men rodren behåller jag nog eftersom den geometrin verkar skilja sig mellan den blinda övnings-kapseln och den skarpa, samma sak med paneler, noskonens infästning och geometrin för huvudvingarna...
jag kan ju ha fel (och mina referenser visa ett elternativ eller något sånt) men jag förbehåller mig i sådana fall en viss kreativ frihet =) med andra ord... den här varianten ser coolare ut, jag behåller den =)
/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Vet inte vad du syftar på, men jag syftade på de fyra luckorna på boxens ovansida. T-pluggarna och elanslutningen på mittenlisten kan du väl ha kvar om du vill.
Lars Befring skrev:det är (aldrig helt lätt att tollka ritningar) men rodren behåller jag nog eftersom den geometrin verkar skilja sig mellan den blinda övnings-kapseln och den skarpa, samma sak med paneler, noskonens infästning och geometrin för huvudvingarna...
jag kan ju ha fel (och mina referenser visa ett elternativ eller något sånt) men jag förbehåller mig i sådana fall en viss kreativ frihet =) med andra ord... den här varianten ser coolare ut, jag behåller den =)
/L
Jag har nu studerat några bilder på både skarpa och blinda BK M90 i tjänst och ser ingen skillnad på rodren mellan de två versionerna. Och de har inte den avfasning "dina" roder har. Dock har jag även hittat bilder på testkapslar under utprovningen av detta vapensystem, och där har rodren avfasningen.
Men ritar du inte för att din BK M90 för att kunna tillverka en master för resingjutning? I så fall bör väl 3D-modellen överensstämma med hur de riktiga kapslarna såg ut?