Ett ljus mörkret?

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Andre B.
Namn: Andre

Ett ljus mörkret?

Inlägg av Andre B. »

Fick ett trevligt mail häromdagen från Lekia i länet där jag bor. Han var intresserad av vilka färger, limmer och modeller man borde kunna sälja i butikerna. Han hade observerat att de Revell modeller, lim och färger som man sålde inte intresserade kunderna. Efter ha byggt modeller i snart över 40 år så tyckte jag det var rätt roligt att få denna fråga (som givetvis inte är enkel). Men eftersom man även har Pandura under samma tak så tyckte jag lite att man borde prova att flytta modellerna bort från leksakerna och ställa dem bredvid konstnärs och hobbymateraletman har. När det gällde färger bad jag honom att fundera på Humbrol´s nya akrylfärger. Det där med modeller är ju svårare men bad honom att titta på Airfix senaste utåvor och då speciellt de med svensk anknytning, dvs. J 8, J 26, J 28 och S31. Man får väl hoppas att Airfix även dammar av formarna till övriga svenskmodeller som J 29, J 30 med flera. Kanske kan vindar vända?

/ Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).