Den finns en del områden på modellen som kan behöva lite extra kärlek.
Ett av dom områdena enligt mitt tycke är luftintagen. Här har maestro hjälp till lite grann med lite nya fotoets detaljer, men jag tyckte det behövdes mer än så.
Jag sågade av den främre delen av tarangus luftintag och satte dit, dock inte utan att det behövdes lite spackel. Har även tagit upp hålet för förbiluften på undersidan av luftintaget

Här är luftdelaren från maestro som jag har bockat och klippt till lite samt att jag satte dit en del av dom stagen som håller den på plats på insidan av 0.5mm tråd.
Denna lösning med stagen var kanske inte helt genomtänkt så på andra sidan satte jag dit dom från andra hållet genom plasten i stället.

Här är början på vad jag har tänkt bli luftkanaler som går enda fram till motorn.

Jag är en total nybörjare på vakuumformning, men det är så här jag sett många andra göra. Ett skelett av plasticard byggdes upp under konstant inpassning i flygkroppen.
Som sen fylldes med milliput och slipades till.

Här är bägge mastrarna färdiga

Och test passning i modellen ser lovande ut

Alla delarna limmades dit på träbitar för att få upp dom en bit från vakuumbordet

Sen blev det dags för momentet som jag var lite rädd för hur det skulle funka. Själva vakuumformningen
Det tog ett par försök att få till nåt som såg acceptabelt ut.

Och så här blev resultatet efter att det skurits ut och anliggningsytorna slipats plana

Fortsättning följer...