Tamiya panzer 1:48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
revonn88
Namn: per hammargård

Tamiya panzer 1:48

Inlägg av revonn88 »

har kommit en bit på vägen å funderar nu på nästa steg, hade en ide om ett pit stop med dom små gubbarna jag köpte idag då det följde med massa oljetunnor och annat, rekomenderar skarpt denna modell då i alla fall för mig så satt allt perfekt på första försöket, otroligt bra gjutet och botten till tanken är gjuten metall med :D

Bild

Bild

raka motsatsen var den me från revell jag köpte, otroligt risig gjutning och många delar ville inte riktigt passa alls, slutade med att maskeringstejp hamnade på glappen =_=

Bild
revonn88

Re: Tamiya panzer 1:48

Inlägg av revonn88 »

Bild

bara småduttandet kvar så ska nog båda kunna se riktigt bra ut, me'n är lite ful dock tack vare av glappet vid motorn där det sitter masktejp för att dölja
MiniStuff

Inlägg av MiniStuff »

Vilket gött tempo du har! :)

Ser att du använder akrylfärger. Ett tips är att tunna ut dem en aning och lägga fler lager så får du en jämnare yta samt att detaljer inte blir "sabbade"/dolda av för tjock färg.

Och ett annat tips är att skaffa en grundfärg på sprayburk, om du har möjlighet att spraya utomhus då det inte är att rekommendera inomhus. Då blir även då färglagren ovanpå jämnare.

K'ämpa på och fråga gärna om det är något du funderar över.

/Markus
revonn88

Inlägg av revonn88 »

haha ja men är man arbetslös är det ända man inte har brist av tid, jo har försökt att tunna ut med vatten men får attltid fel delar av vatten/färg så det ser alldeles för tunt å konstigt ut, dock riktigt nöjd men min me, ett av mina absoluta favoritplan, och tanken var otroligt kul då allt passa perfekt utan glapp
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Håller med markus, vilket tempo du har. Om du har möjligheten skulle jag också rekomendera att du köper grundfärgen på sprayburk, blir väldigt mycket bättre.

Keep up the good work!

Jakob
Jakob Fall
AP
revonn88

Inlägg av revonn88 »

Bild
Bild

börjar bli riktigt nöjd faktiskt, dock fortfarande ställen jag inte riktigt kommer åt
revonn88

Inlägg av revonn88 »

har också försökt mig på små 1:48 gubbar, fortfarande inge vidare på detaljmålning dock =/ blir alltid någon färg som hamnar fel

Bild

Bild

Bild
jfall

Inlägg av jfall »

Ett känt knep för att måla de små detaljerna är att doppa en tandpetare i den färg du tänker använda.
Jakob Fall
AP
jfall

Inlägg av jfall »

Fast då pratar vi väldigt litet typ knappar och ögon och sånt
Jakob Fall
AP
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Det är svårt att hinna med att kommentera när du är så snabb. Dessutom kommer eventuellt goda råd försent.

Att använda tandpetare är inget bra råd om du frågar mig. Skaffa några penslar av bra kvalite vilket innebär en bra spets och ta hand om dem.

Kanske det är dags att börja torrborsta och washa modellerna?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Skriv svar