Nya montrar till 48:orna inskaffade

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Nya montrar till 48:orna inskaffade

Inlägg av Henrik R »

Äntligen så kan nu modellerna stå framme för beskådning i riktiga skåp. Vi har i denna vecka fått in hela 4 skåp redan som vi placerat 1/48:or i. Det hela var ett ganska omfattande arbete med en del nya glashyllor som behövdes skäras till. Det som återstår nu är att försöka få till ett större skåp för alla fartygsmodeller och då bland annat för Bismarck i 1/200. Det skåpet håller vi på med i skrivande stund. Vi tillverkade även produktskyltar i aluminium.

Här har vi fått in 3 skåp redo med modeller!
Bild

Här har vi det fjärde skåpet på väg in!
Bild

En liten rundvandring bland modellerna ser vi dessa i Navyserien samt andra amerikanskt flyg.
Bild
Bild

Här är lite svenskt
Bild

Bild

Bild

Engelskt är också fint!
Bild

Åh en swordfish!! Kanske den som fixade Bismarcks roder?
Bild

Lite ryskt måste vi ha.
Bild
Ulf Lundberg

Re: Nya montrar till 48:orna inskaffade

Inlägg av Ulf Lundberg »

Vilken samling!
Häftigt att du har dem tematiskt ordnade. Jag är inne på samma spår.
Det uppstår en synergieffekt när modeller med något viktigt gemensamt ställs ut intill varandra.
Snygga vitriner. Var fick du tag i dem?
Uffe
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Det är monterskåp som är den riktigt termen tror jag.Dessa köptes in begagnade från framtidsmuseet i Borlänge. Ja man vill ju ha någon sorts struktur när man ska titta på dem.
Jag tycker det faller bra om man har dem landsvis och/eller årsvis.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Ynk vad häftigt! Önskar jag orkade bygga flyg. Önskar jag orkade bygga något alls...
Stellan Schroeder Englund
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

ja du måste ju ha en och annan modell Stellan!! Det finns inget som heter orka när det gäller modellbyggen. Sätt dig och stirra ned i lådan och andas in den härliga doften av plast och papper så ska du se att hjärnan börjar arbeta!! :-)
Skriv svar