Suchoj Su-22M-3, Eduard 1/48 - Klar och fotad (sid 6)
Re: Suchoj Su-22M-3, Eduard 1/48
Det Sukhoi-kliar i mina fingrar... Men jag ska INTE bygga en sådan medan jag väntar på Vampire-vindrutan...
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
- Kontakt:
Äsch, kom igen Magnus! En svängbar yttervinge är ju bra mycket fräckare än en uppåtvinklad...? Lyssna till lockropen från Pavel S och hans konstruktörskamrater. 
Själv har jag bestämt mig för att försöka hålla mig till den här nu och inte börja med något annat. Svårt. Ett gäng helikoptrar kallar ivrigt. Och en kärra jag köpte i fredags. En trevlig svensk sådan...

Själv har jag bestämt mig för att försöka hålla mig till den här nu och inte börja med något annat. Svårt. Ett gäng helikoptrar kallar ivrigt. Och en kärra jag köpte i fredags. En trevlig svensk sådan...
Jag har alltid diggat Swing-Wing, det var mycket roligare förr innan man kunde åstadkomma samma förmågor med ett aptråkigt digitalt styrsystem... Men inte just nu!
Vad gäller Su-22 så reagerar vi som Pavels hundar: när vi hör gnekandet från mittbulten i mekanismen så bara MÅSTE vi börja fila plast...
/M
Vad gäller Su-22 så reagerar vi som Pavels hundar: när vi hör gnekandet från mittbulten i mekanismen så bara MÅSTE vi börja fila plast...
/M
Björn hur är bygget rent allmänt att få ihop för utom vingproblemet?
Funderar själv på ryskt snart. En SU-15 från Trumpeter! man bli ju sugen när man ser ditt sukoibygge!!
Funderar själv på ryskt snart. En SU-15 från Trumpeter! man bli ju sugen när man ser ditt sukoibygge!!

-
- Kontakt:
Ack, så sant. Det görs för lite swing-wing nuförtiden! Retar mig på att jag först nu kom på vilken what-if-Tunna jag borde byggt till Open. Visst skulle 29:an göra sig bättre med lite swing?magnusf skrev:Jag har alltid diggat Swing-Wing, det var mycket roligare förr innan man kunde åstadkomma samma förmågor med ett aptråkigt digitalt styrsystem... Men inte just nu!
/M
Tja, vissa delar passar som sagt inte alls. Vingar, balkar men också luftbromsarna som är lite för sunkiga för att man ska vilja ha dem öppna (dessutom var de oftast - men inte alltid- stängda på parkerade kärror). Mycket spackel där. En annan lite märkligt designad detalj är sektionen med radarn i nosen som man får gissa sig till var den ska sitta. Inget i plasten markerar rätt läge.Henrik R skrev:Björn hur är bygget rent allmänt att få ihop för utom vingproblemet?
Bäst är den - och jag är inte ironisk nu - när plana ytor ska läggas ihop. Detta dock förutsatt att man skär bort styrtapparna som konsekvent sitter fel. Men kroppshalvor, vingar (fast inte mot kroppen, då) och fena t ex passar ihop klockrent och behöver knappt slipas (nåja), än mindre spacklas. En salig blandning av högt och lågt m a o. Men jag gillar den ändå, på något märkligt sätt. Med lite jobb går det att få ihop den helt OK.
-
- Kontakt:
Stora, helt öde hjulbrunnar kräver lite extra omsorg.

-
- Kontakt:
Att bygga sovjetiskt på första maj känns liksom logiskt. Här allt grundat med Tamiyas aluminium på kanna.

Se där vad stilig den är 

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Riktigt fint jobb så här långt, kanon snyggt! Det är någon sorts brutal effektivitet över ryska kärror...nåt med utseendet!
-
- Kontakt:
En delrapport från måleriverkstaden:

Skumt kamouflage... Ingen individ är den andra lik, färgerna verkar ditsprutade på måfå, dessutom inte särskilt jämnt fördelade över kärran, allt mörkgrönt på främre halvan, det beige i mitten och två små ensamma mörkbruna fläckar. Så värst estetiskt är det inte. Nåja. Nu är grunden lagd. Dags att slita ner detta rejält med blekning, nedsmutsning och bättringsmålning. Hur kul som helst!!!

Skumt kamouflage... Ingen individ är den andra lik, färgerna verkar ditsprutade på måfå, dessutom inte särskilt jämnt fördelade över kärran, allt mörkgrönt på främre halvan, det beige i mitten och två små ensamma mörkbruna fläckar. Så värst estetiskt är det inte. Nåja. Nu är grunden lagd. Dags att slita ner detta rejält med blekning, nedsmutsning och bättringsmålning. Hur kul som helst!!!