2x Verlinden bebyggelse + 1st M16 Halftrack färdig + misc

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Torbjorn_W
Namn: Torbjörn

2x Verlinden bebyggelse + 1st M16 Halftrack färdig + misc

Inlägg av Torbjorn_W »

Hej!

Säljes:

1st "Ruined Rathaus" 1/35, gips, Verlinden productions i originalkartong. 50:-/hbj
1st "Tobruk Pit" (turret bunker) 1/35, gips, Verlinden productions, slarvigt grundmålad med vattenlöslig färg 50:-/hbj
1st M16 Halftrack (multiple gun AA), 1/35, Tamiya, monterad, (delvis) målad, viss modifiering, AA-modul ej monterad 30:-/hbj

Story:

För ca. 20 år sedan (då jag var i 10-årsåldern) skulle jag och min far bygga ett diorama. I detta skulle en M16 trupptransport med personal (1st grg grupp) ha kraschat så att framaxeln lossnat och sedan ha råkat ut för beskjutning från en MG42 som legat förlagda i ruinerna av ett (tyskt) rådhus. En salva har gått igenom vindrutan och har träffat föraren. Resten av personalen skall ha gått i ställning bakom fordonet.
Sådan var alltså planen för dioramat som inte blev mer än att vi monterade fordonet (utan Lv och med separerad framaxel), grundmålade det hjälpligt och applicerade dekaler, modifierade vindrutan med skotthål, samt byggde och grundmålade 1st MG42-grupp (på lavett) och en amerikansk pv-grupp. Figurernas montering och målning gjordes mestadels av mig själv och blev därför av lite mer "amatörmässig" kvalité... Rådhusmodellen är i princip helt orörd.
Min tanke är att någon kanske kan anväda de monterade modellerna till reservdelar eller efter modifikationer ha dem i ett diorama (halvbandvagnen kanske kan göras om till utbrännt vrak eller motsv.).

Tobrukbunkern blev "det nya projektet" som la det föregående i malpåse. Tyvärr blev det inget av det dioramat heller mer än en grundmålad bunker. Kanske beskriver detta varför jag aldrig utvecklades till någon helhjärtad, tålmodig modellbyggare. Lättare att påbörja nya visioner än att fullfölja...
Hoppas att någon på IPMS känner att de kan ha användning för allt eller iaf något av ovanstående. Skulle kännas synd att bara slänga allt sammans.

Jag säljer sakerna högstbjundande och ämnar avsluta budgivningen den 30/4. Sakerna hämtas personligen i Stockholm enl. ök. Försändelse med post enbart om mycket särskilda omständigheter föreligger.
OBS på att jag endast annonserar detta här på IPMS forum.

Hoppas på intresse!
Skriv om det är några frågor. Beklagar att jag inte har några bra bilder (pga tekniska förhinder) men det mesta finns väl att hitta via någon sökmotor...

/Torbjörn W
Torbjorn_W

Re: 2x Verlinden bebyggelse + 1st M16 Halftrack färdig + mis

Inlägg av Torbjorn_W »

Kom igen nu, sakerna kommer hamna i papperskorgen annars.
Jag kan till och med tänka mig att beakta skambud...
Pyret

Inlägg av Pyret »

Är nyfiken på råtthuset! Skall jag lägga ett bud på femtio pix då?
Torbjorn_W

Inlägg av Torbjorn_W »

Härligt!

Pyret: SEK50

För ordningens skull väntar vi till den 30/4 innan vi spikar köpet.
Skickar dig ett pm med kontaktuppgifter den dagen. :)
Torbjorn_W

Inlägg av Torbjorn_W »

Okay,
användaren "Pyret" har köpt rådhuset.

Bunkern funderar jag på att bygga ett diorama kring....sen nångång, ehe.
Övriga grejer skall kastas åter ned i domedagsklyftan där de en gång uppstod ifrån... Eller bara i sopkorgen, sak samma.
Pyret

Inlägg av Pyret »

:)
Torbjorn_W

Inlägg av Torbjorn_W »

Pyret, jag har mailat dig lite uppgifter om köpet.
Är det bättre om jag PM:ar dig istället?
Skriv svar