Jag har ju jobbat med typen. Hur lyder dina frågor?Janne.S skrev:Du verkar kunna din viggen, Emil, då kanske du är rätt man att fråga om antennen under höger vinge och givaren på bakom höger luftintag?
AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci) färdig s. 16
-
Re: AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)
Jo, jag undrade om antennen under höger vinge i den där vita rutan, vad är det för antenn, sedan finns det en givare på höger sida flygkroppen, under canarden, vad gör den?Emil Lindberg skrev:,Janne.S skrev:Du verkar kunna din viggen, Emil, då kanske du är rätt man att fråga om antennen under höger vinge och givaren på bakom höger luftintag?
Jag har ju jobbat med typen. Hur lyder dina frågor?
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

-
Janne.S skrev:Jo, jag undrade om antennen under höger vinge i den där vita rutan, vad är det för antenn, sedan finns det en givare på höger sida flygkroppen, under canarden, vad gör den?Emil Lindberg skrev:,Janne.S skrev:Du verkar kunna din viggen, Emil, då kanske du är rätt man att fråga om antennen under höger vinge och givaren på bakom höger luftintag?
Jag har ju jobbat med typen. Hur lyder dina frågor?
Den vita rutan är en DME-antenn, en del i navigeringssystemet.
Givaren på höger luftkanal är en temperaturgivare. Motsvarande finns på Gripen, fast då på vänster luftkanal
Tack Emil för det svaret 
Andra glada nyheter.....dekalerna har kommit, tack igen Henke!
Då var jag på par igen med verkligheten, dekal på.....försegla....panelwash....regn och väder streaks.....oljestreaks.....postshejd....mattlack....slutmontering....fotosession!
Vad tror ni, klar på tisdag eller onsdag?

Andra glada nyheter.....dekalerna har kommit, tack igen Henke!
Då var jag på par igen med verkligheten, dekal på.....försegla....panelwash....regn och väder streaks.....oljestreaks.....postshejd....mattlack....slutmontering....fotosession!
Vad tror ni, klar på tisdag eller onsdag?

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Attans dekalerna var för stora som Henke skickade.... men snäll som han är så skickade han en full uppsättning, så det vara bara att strippa dekalerna från andra sidan och ersätta med Henkes så blev det lika på båda sidor!

HAde vissa svårigheter med att få loss alla dekaldelarna...satt som berget och jag nötte hl i målningen åxå...men det gör inget
Den här modellen börjar bli en riktig rugguggla och jag kan inte annat än att tycka att den får mer och mer liv. Undrar var det här ska sluta?
Jo, jag petad eihop lasten åxå....var jut tvungen att göra något i alla fall medan jag väntade på dekaler
MAssiv last helt enkelt!!!

Limma lugnt!

HAde vissa svårigheter med att få loss alla dekaldelarna...satt som berget och jag nötte hl i målningen åxå...men det gör inget

Den här modellen börjar bli en riktig rugguggla och jag kan inte annat än att tycka att den får mer och mer liv. Undrar var det här ska sluta?

Jo, jag petad eihop lasten åxå....var jut tvungen att göra något i alla fall medan jag väntade på dekaler

MAssiv last helt enkelt!!!

Limma lugnt!

De va helvette..Var dom för stora i alla fall? hmm, hur som helst så blev det ju inte så tokigt endå Janne! Väntar på spänning till nästa uppdatering! Klart bästa splinterviggen tråd på länge! 

TAck HenkeHenrik R skrev:De va helvette..Var dom för stora i alla fall? hmm, hur som helst så blev det ju inte så tokigt endå Janne! Väntar på spänning till nästa uppdatering! Klart bästa splinterviggen tråd på länge!

Du var en räddare i nöden!
Det blir en FET Viggen av det här...värdig avslutning på Escis plastvråk!
Kosta vad det kosta ville...det här skulle bli en korrekt AJ! ......undrar vad den kostar? Själva modellen kostade mig 300 pix, apdyrt redan där

Jag har stoppat i den:
Maestro:
Utblås
Cockpit ets
Luftbroms ets
Vitemetall ställ
Resin hjul
Pitotrör från draken settet
vacumformad huv
2x bombset M769 med M/71 lavett
RAT
Fläktfront
Hjulbrunnar
Two Mikes:
Canarder
vapenbalkar
korrigerad buk
luftintag
Pisco:
resin nos
Neomega:
resin cockpit
Flying colors:
JA dekaler
Kronmärken
Euco decals:
siffror
Two Bobs:
Delar ur deras Viggen ark.
Sedan allt jag detaljerat själv men det kostar ju inget...
spackel borde jag lägga upp som en kostnad åxå

-
Det är när man gör en sådan summering som man inser att den där dyra resinbyggsatsen från CMK som innehåller "extra allt", egentligen inte är så dyr.Janne.S skrev: Det blir en FET Viggen av det här...värdig avslutning på Escis plastvråk!
Kosta vad det kosta ville...det här skulle bli en korrekt AJ! ......undrar vad den kostar? Själva modellen kostade mig 300 pix, apdyrt redan där
Jag har stoppat i den:
Maestro:
Utblås
Cockpit ets
Luftbroms ets
Vitemetall ställ
Resin hjul
Pitotrör från draken settet
vacumformad huv
2x bombset M769 med M/71 lavett
RAT
Fläktfront
Hjulbrunnar
Two Mikes:
Canarder
vapenbalkar
korrigerad buk
luftintag
Pisco:
resin nos
Neomega:
resin cockpit
Flying colors:
JA dekaler
Kronmärken
Euco decals:
siffror
Two Bobs:
Delar ur deras Viggen ark.
Sedan allt jag detaljerat själv men det kostar ju inget...
spackel borde jag lägga upp som en kostnad åxå

Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Rule Britannia!
Allting är relativt 
Men jag slipper gärna ett till sådant här bygge!

Men jag slipper gärna ett till sådant här bygge!

Lite vädring...
Nu är den vädrad å go, ska bara göra lite post shejding här och där...
SÅ här bled det med washerna i alla fall... först panelwashen, En tunn wash av svart och bränd umbra...

Bide så här efter jag torkade väck...

Sedan lite ytstruktur, regnränder och annat...
allt torkades av i vindriktningen...

Flankerna torkades i regnriktningen...

Sedan lite streaks och spill...

Slutligen mattlack...är inte helt nöjd med mattlacken, den ligger som ett dammlager uppepå färgen, får nog göra om tror jag nog...

Då så, det var det sista då, nu blir det bara slutmontering och lite trixande sedan är den banne mig klar!
Dykker upp i bildrutan om någon dag eller så
Limma lugnt!
Nu är den vädrad å go, ska bara göra lite post shejding här och där...
SÅ här bled det med washerna i alla fall... först panelwashen, En tunn wash av svart och bränd umbra...

Bide så här efter jag torkade väck...

Sedan lite ytstruktur, regnränder och annat...
allt torkades av i vindriktningen...

Flankerna torkades i regnriktningen...

Sedan lite streaks och spill...

Slutligen mattlack...är inte helt nöjd med mattlacken, den ligger som ett dammlager uppepå färgen, får nog göra om tror jag nog...

Då så, det var det sista då, nu blir det bara slutmontering och lite trixande sedan är den banne mig klar!
Dykker upp i bildrutan om någon dag eller så

Limma lugnt!