Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Fick iden till ett diorama 1/350 då jag insåg hur fina detaljer det är på flygplanen och helikoptrarna bl.a som medföljer Wasp och New York. tillsammans blir det många olika enheter.Då kom iden att varför inte bygga en kombinerad amerikansk navy och marinkårs flygbas.Det är ju många olika byggnader på en så stor bas,(förebild Futenma Okinawa)och mängder avr detaljer.Har hittils gjort trafikledartornet med till hörande byggnad,och 3 hangarer.Håller på med 5 st hangarer till.Det skall vara totalt 8 st.Så blir det en större bygnad till,och förlägningsbyggnader,plus en räddningstaion.Uppställninsplatser,med markerade linjer .Bränsleuttag m.m. För start och landningsbana skall jag använda mycket fint maskinslippapper.Det ligger inte riktigt på bilderna,en bana skall gå lite diagonalt med den nedre.Plus att det kommer anslutnings vägar mellan dem.En del gräsområden,samt fler uppställningsplatser,och markeringar.Skall även göra en del av diot för pansar och amfibie division.Har beställt mera flyg bl.a F-18 plan plus figurer.Skall så till sist bygga en Globemaster som håller på att lasta,som skall stå i centrum av diot.Den blir hela 15 cm i denna lilla skala )Håller som bäst på med inredning och takförstärknings balkar till alla hangarer,alla hangarer skall ju vara inredda,och fulla med prylar.Men några bilder så ni ser ungefär hur det blir.Tornet skall stå mitt i bakkanten,inte som på bilden.Forts.följ. Glad påsk förresten /Lennart
Senast redigerad av Lennart den 28 mar 2013, 08:49, redigerad totalt 1 gånger.
Förutsättningarna finns ju i alla fall, att det kan bli bra.ytan är 1200x700 mm så det rymmer ju mycket.Kommer att ägna mig endast åt detta nu tills jag blir färdig.Det lär ta tid att bygga färdigt i alla fall. Det är lite vågit ännu av limstyiftet,men det sträcker sig i slutänden.Tack ska ni ha så länge./Lennart
Tack Henrik .Jag skall lägga grönt gräspulver i det där tringlarna, som först grundas gröna.Utlinjera med svart,och så gula kanter som kantmarkering.
Möjligt det var snuset Sten, Lennart