Scharnhorst 1/350

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Scharnhorst 1/350

Inlägg av Henrik R »

Hmm...hur tänkte jag nu? fråga mig inte. men Jag tänkte få till en Dragon Scharnhorst i 1/350 så som jag kan vara nöjd med.
En Scharnhorst i sena kläder ska det ju försöka föreställa.

Nåväl ned till byggbordet och forstätt......

Jag är ju stark motståndare till "fanér trädäck", jag gillar inte lösa trädäck man klistrar på, tycker inte att det ser så bra ut. Men vi är alla olika och många kör ju med klisterdäck.
Själv är bäste dräng, eller försöker vara dräng iallafall :-) Jag tycker jag fick till Teakdäcket ganska bra.
Sen så kör jag mer än gärna skrovet i ren Uffestyle kludd..
Bild

Bild

Bild

Bild
Ulf Lundberg

Re: Scharnhorst 1/350

Inlägg av Ulf Lundberg »

Bra början.
Den har byggsatsen väcker minnen för mig.....
Se upp med färggränsen förut på babordssidan.
Hur hanterade du vattenlinjeskarven och krympmärkena i fören?
Uffe
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Jo den väcker lite minnen den byggsatsen!

Vattenlinjeskarven är inte limmad än, då jag inte är helt säker på om det blir en fullhull modell. Men det lutar åt det. Den hade lite sjunkmärken i fören som jag försökte spacklade bort, det värsta försvann men det finns en uns insjunkning.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Lite överbyggnad på!

Bild

Bild
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tjo tjo!

Bygget på Scharnhorst går som på räls. Frågan är var man kan få tag på relingar i 1/350? kanske finns någon här på IPMS som kan tänkas byta relingar mot nåt kul?..Annars funderar jag på GoldMedal Models relingar som jag kört på Bismarck som fungerade äckligt bra.

Bild

Bild

Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Du gav dig på ett nytt fartygsbygge,inte illa.Jag tror jag har ets relingar Henrik,skall kolla och återkommer via mailen till dig. Med alla cyanoångor du dragit i dig sista tiden ,lär du väl snart behöva en egen kuvös" :) Lennart
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Märkligt men ju mer jag ser av dessa fartygsbyggen desto mer blir jag intresserad av att prova själv, rent logiskt känns det som om det borde vara tvärt om :-) ! Stod och klämde på den här på W häromdagen...

Snyggt som vanligt Henrik!

Hälsningar

Magnus
Hampus

Inlägg av Hampus »

Hur många kaffe går det per modell? Tempot är extremt! Här sitter man fast på modeller som aldrig tycks lossna..
Vi borde ha dopingkontroller på tävlingarna! ;)

Mvh Hampus
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Jag körde med White Ensigns ets.
Den funkade utmärkt. Bl.a hade de förskeppets relingar i en kurva som motsvarar språnglinjen, alltså däckets uppåtböjning förut.
Uffe
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack för kommentarerna!

Hampus> Ang kaffe så går det åt en hel del. Jag rekommenderar inte öl bara, det får en negativ effekt i längden om man håller på länge i sträck :-)

Magnus> klart du ska köpa en bå..fartyg nån gång! Det är skitkul att bygga. Det är iallafall helt annorlunda mot ett flygetyg.

Uffe> Ja, då är det precis som det ska vara. Jag fick svängda räcken med på Gold Medal också. Men av nån anledning blev dem över :-/

Lennart> Tack, det är noterat med relingarna. Samt att cyanolimmet mycket väl har satt sina spår i näsan känner jag :-)
Skriv svar