ShKH-77 Dana

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
TomasJ
Namn: Tomas Johansson

ShKH-77 Dana

Inlägg av TomasJ »

Hej

Här är min ShKH-77 Dana med lite färg på. Danan tillverkades i Tjeckoslovakien som ett lokalt alternativ till de Sovjetiska pjäserna inom Warszawapakten.

Modellen är från HobbyBoss, byggd ut lådan med endast ny antenn och med hjulen utbytta till resin (ET Model).
Inget jättekomplicerat bygge men den innehåller en hel del fotoets, bl.a. plåtarna över motorrummet på bakänden,
dessa kunde lika gärna varit plast kan jag tycka.
Fotona blev lite mörka men man kanske kan ana hur den ser ut ändå.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

In the works:
Bild

Bild

Bild

Ha de bra

/Tomas
Hjo Traktor Zavod
Lennart

Re: ShKH-77 Dana

Inlägg av Lennart »

Gillas, Lennart
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

En "tung pjäs". Gillar den skarpt. När tillverkades den? Det känns som rena sandlådan att man i jämförelse satte en haubits på ett dumperchassi uppe i Bofors...

/ Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Micke A

Inlägg av Micke A »

Den här gillar jag! Har den själv "insomnad" men det här ger inspiration att ta fram den igen.... Snyggt "cleant" bygge!

Micke A
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Andre B. skrev:En "tung pjäs". Gillar den skarpt. När tillverkades den? Det känns som rena sandlådan att man i jämförelse satte en haubits på ett dumperchassi uppe i Bofors...

/ Andre
Det fyraxliga Tatra-chassiet har smått fenomenala egenskaper i terräng men jag undrar om inte dumperchassiet är aningens bättre på att ta sig fram trots allt ...
mvh / Robin
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

mycket snygg pjäs det där du knåpat ihop!
Plasticbattle

Inlägg av Plasticbattle »

Hej Tomas. Very nice ... I like this model a lot. The camo especailly looks nice and adds a lot of interest to the painting. :shock:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Björn Eriksson

Inlägg av Björn Eriksson »

I mina ögon en riktigt snygg modell du byggt Tomas!

Jag är ju igentligen inte alls någon pansarbyggare (än så länge) men just denna maskin du byggt "ShKH-77 Dana" fastnade jag stenhårt på redan när kom ut som modell för ett bra tag sen nu, har ännu inte inhandlat den.

Skulle hemskt gärna vilja bygga den och ha den stå brevid en modell av den Svenska Bofors-Volvo Artillerisystem 08 "Archer"
(Två riktigt sköna maskiner med ovanliga tekniska lösningar och där man verkligen har tänkt till utanför boxen)
Om nu någon vänligt inställd modelltillverkare kunde förbarma sig över den och göra en modell i 1:35. (det skulle ju verkligen vara nice)

Bild
Volvos bepansrade Prototypdragare

Bild

Bild

ursäkta Tomas för den lilla trådkapningen, fick bara sån inspiration.

Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Exellence SAAB 1937-2013
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Skriv svar