Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ps. Om du skall göra en Aluette enligt samma logik skall du använda en lärka. Det kan bli svårt eftersom de är snabba som sjuttsingen! Och så bits de (tror jag). Lycka till!
Ja, jag upptäckte det häromdagen. Kände inte riktigt till den från början och störde mig lite på att den främre rotorn satt lite långt fram för att man skulle få den riktiga H-21-känslan. Men så fick jag syn på Rescuern när jag letade lite info om Piasecki, den är ju faktiskt banana spot on!
Daniel_A skrev:Läckert!!!
Det är en B-variant, eller hur? A hade väl en grönare ton och de sena C brukar ha ett brunfläckigt camo-mönster.
Du har ju järnkoll, ju! Visst är det en B-variant. Men du glömmer D-versionen som är kamouflerad helt i mörkbrunt. Å andra sidan blev den aldrig någon succé, det var tydligen alldeles för dålig stabilitet i flygkroppen.