
Men det låter inte helt otänkbart att jag kan åka ned.
Thanks Frank, for your kind reply!! This is a very lagre build and it is in some way easier to weather than a small aeroplane i normally builds. Like you i dont have my real intrest in ships.(It is 1/48 airplanes that is my cup of tea.) But this year instead of just building airplanes i promise my self to build other things like ships and Vehicles.Plasticbattle skrev:Hej Henrik. Although Ive never had any real interest in warships, Ive been following your updates. As for the kit, it does light the imagination and is an impressive and just by its size. The end result is fantastic. Great build and paint/weathering job. Cant wait to see it at the Open.
Man får tacka, men jag är jordling så vitt jag vetBjörn Fransson skrev:Ja, jösses! Allt är egentligen redan sagt, men detta är utan konkurrens det mest makalösa byggprojekt jag någonsin följt. Att bara få ihop grundmodellen är en bedrift, att dessutom pimpa den med tonvis med ets är inget annat än en bragd. Och att DESSUTOM göra det så otroligt snyggt är rent utomjordiskt. Och då har jag inte ens nämnt den rekordtid allt detta skedde på. Du är grym!
Tack JockeJoakim skrev:Fantastiskt snyggt. Imponerande.
Skulle du inte kunna lista ner det du har köpt till för att få den så där.
Tror inte det blir ett fartyg i den storleken men skulle vara kul att veta vad du har använt för tillbehör.
Egentligen är det så för min del att jag tror att jag är som du. Dvs att jag kan smälla ihop en kärra kanonsnyggt på någon vecka. Så varje gång jag drar igång ett bygge, tänker jag att det här nog ska gå rätt snabbt. Sedan bygger jag på rätt raskt ungefär tills det är dags att sätta dit huven. Men ofta stannar det upp där. Dels eftersom jag tappar sugen lite, dels eftersom det finns så mycket annat jag vill bygga. Men framför allt eftersom jag sedan tidigare lärt mig att pauser i bygget främjar kvaliteten. Förr var det inte sällan så att jag smällde ihop hyperdetaljerade cockpits för att sedan raska undan slutfinish och målning. Och vilket av dessa två är det som främst präglar modellen?Henrik R skrev:Man får tacka, men jag är jordling så vitt jag vetBjörn Fransson skrev:Ja, jösses! Allt är egentligen redan sagt, men detta är utan konkurrens det mest makalösa byggprojekt jag någonsin följt. Att bara få ihop grundmodellen är en bedrift, att dessutom pimpa den med tonvis med ets är inget annat än en bragd. Och att DESSUTOM göra det så otroligt snyggt är rent utomjordiskt. Och då har jag inte ens nämnt den rekordtid allt detta skedde på. Du är grym!Liksom jag tror nog jag nån diagnos rent medicinskt. För jag focuserar 110% på ett projekt och slutar inte förrens den är klar. Kan inte tänka på så mycket annat just då och det blir mer eller mindre ett heltidsjobb under projektet. Även om det bitvis är rent överjävligt tråkigt finns det en sak inom mig som säger "NEIN" jag får inte bryta projektet
Jag avundas er som kan hålla på med modeller i åratal eller ha 5-10 modeller igång. Sånt klarar jag inte, för då är jag nog rädd att jag skulle bli utbränd haha eller Jag tror jag tillslut inte skulle veta var jag slutade om jag har många projekt i luften.
Om man tittar på Dig Björn t.ex så har jag ju följt dig några år nu och du har ju en del projekt ligger som du återtar då och då som till slut blir klara.(som Vertolen) jag böjer mig ned och tar av hatten för att du lyckas ro i hand allt trots att dom varit i dvala. Sånt imponerar iaf på mig.