Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Här kommer några bilder på Tamiyas finska BT-42 vagn som jag håller på med nu. Jag blev väldigt glad när den släpptes då jag sett denna vagn många gånger när jag besökt Parolamuseet. Sen är det även kul att en sån byggmodellshjätte släpper ett så himla obskyrt fordon! Nå väl....
Målning med Tamiyaakryler, filter med oljefärger och vädring med Vallejo + oljefärger. Camouflaget är handmålat då jag inte ville hålla på och maskera.
Sådär! Då får det räcka. Nästa steg är att mattlackera modellen och börja med pigment osv. Antagligen kommer den hamna på en liten dioplatta föreställande någonstans i Viborg 1944.
Det var en stadig pjäs, vet inte om jag sett den byggd tidigare. Det ser ut som du lagt ner en hel del tid på den så det ska bli spännande att se den helt färdig.
Nämen vad skådar mitt öga en finsk tank Tycker du lyckats bra med kamouflaget och färgerna. Köpte själv två st tillsammans med abers etch och kanonrör, har även det gamla JS-models BT-42 tornet
som jag ska använda till en av dem..
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.