Projekt Bismarck 1/200
Re: Projekt Bismarck 1/200
Jo den är riktigt stilig rent estetiskt. Jag har nåt minne att några av Tripitz skeppsbåtar togs till vara i Norge?. Att äga en sådan skapelse skulle jag kunna sälja huset för 

Hornet är rätt litet för att vara ett hangarfartyg i stora klassen. 230m, så det blir runt 1,15m i 1/200. Det är väl nära decimetern kortare än Bisse, eller?Henrik R skrev:Vilket jobb..I det här läget tackar jag nej haha.en Hornet bör ju bli 1½ meter..shit tänk etsen till alla flygplan..bälten och cockes..aahh..denstore skrev:
Är du sugen på både fartyg och flyg, så ryktas det om en USS Hornet i 1/200....
Jaha! då har jag lyckats bocka ihop en Admiralskärra! Dom här var lite krångligare att få ihop och tog 2 gånger så lång tid. Men jag tyckte resultatet blev rätt hyffsat. Oj bara 2 kvar..sen över till kaptensbåtarna.......
Såg att jag glömt räcken på taket, men det ordnade jag till.

Såg att jag glömt räcken på taket, men det ordnade jag till.

-
- Namn: Kalle Nordlund
Det här blir ju löjligt snyggt. Jag tappar nästan hakan varje gång du lägger upp dina bilder =)
Vilken otrolig detaljrikedom! Jag tror bestämt att det kommit med en nolla för mycket i skalangivelsen, det där måste vara skala 1:20.
/ Ingvar
/ Ingvar
-
Fotoetsen lyfter bygget till en helt annan nivå.
Janne Nilsson
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
-
En sån där skulle man puttra omkring med kring Sandhamn med en kuttersnäcka på fördäck....
Uffe
Uffe
För oss vanliga människor betyder det " åka runt med en tjej där fram".Ulf Lundberg skrev:En sån där skulle man puttra omkring med kring Sandhamn med en kuttersnäcka på fördäck....
Uffe
Skepp å hoj!
Stellan Schroeder Englund
Hon blir en ríktig rysare" din Bismark Henrik. Väldigt vackert etsarbete, hur många liter CA lim har du använt ?Lennart
Lennart skrev:Hon blir en ríktig rysare" din Bismark Henrik. Väldigt vackert etsarbete, hur många liter CA lim har du använt ?Lennart
Ja du Lennart! 1 flaska är slut helt, påbörjat den 2:a. JAg tycker det verkar som om CA lim tappar sin "sting" vid slatten..jag får inte mycket att fastna med den.
Jaha idag har jag tillverkat 4 Admiraler och 2 st 11 meters ekor..
Nu när jag ser bilderna så kanske flaggstången där bak har liiiite kraftig lutning..Ser ju ut som om slupen skulle kunna göra 1 mach