Projekt Bismarck 1/200

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

Re: Projekt Bismarck 1/200

Inlägg av Lennart »

Schtiligt Herr Kapitän :D Lennart
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Jag skulle lägga en tunn dimma ljusbrunt/ beige över flaggan för att bleka ned den lite.
Flaggor bleknar och slits snabbt.

Uffe
Olle Carlen

Inlägg av Olle Carlen »

Hur gör du när du limmar all ets med superlim? Utan attfå lim och delar överallt?
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Olle Carlen skrev:Hur gör du när du limmar all ets med superlim? Utan attfå lim och delar överallt?
Men visst kommer det lim ibland. Men det man får göra är att försiktigt skära eller slipa bort det mesta av limmet sen måla om delen i värsta fall..Men visst är det en del partier man är mindre nöjd över, men det syns nog inte så mycket när väl allt sitter på plats.

Ulf--> Jag har faktiskt gjort det du sa nu och det blev mycket bättre!. Det är kul att prova nya tips.

Nu har jag lite stopp i produktionen pga att jag väntar på en beställning av grejjer som skulle ta nån vecka.Bland annat så struntar jag i att göra egna gördlar rund lavetterna, de gick att beställa. Så det går lite på "sparlåga" just nu så att säga, Istället håller jag på vädra en del på fartyget och att göra RIGGNING!!,vilket är sjukt jobbigt!.

Bild

Bild
kallenordlund
Namn: Kalle Nordlund

Inlägg av kallenordlund »

Jadu Henrik, nu får du idiotförklara mig men uppenbarligen har jag på något konstigt sätt missat forumets största byggtråd :oops: . Fick syn på ditt projekt ikväll och har lusläst allt. Vet inte i vilken ända jag ska börja för att få ur mig alla superlativ. Vilket jäkla snyggt jobb du gör med henne, å snabbt går det. Det är helt klart det maffigaste jag sett i plastfartygsväg. Jag som annars bara bygger flyg blir riktigt sugen men oj, oj...var ska man placera henne när man knappt har plats (läs, får ha dem framme för frugan :D ) för 1/48 kärror.

Hursomhelst, supersnyggt jobbat och jag håller tummarna för att du hinner till 08-open.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Klart det är ok att missa trådar! :-)
Ja shit vad stor den är! Skulle försöka lägga ett lager matt på skrovsidan ikväll det tog nästan 1 timme! :-)
Robert A

Inlägg av Robert A »

Här snackar vi att en 0.6mm nål på sprutan inte är stort nog! Snarare billackar grejer som behövs och enorm sprutbox :)
Är sugen själv på att bygga en båt längre fram men inte i 1:200 snarare 1:350 eller 1:700..

Föresten ska den ställas ut på OPEN i år?
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tanken är att ställa ut den på 08. Hinner gör jag utan problem...tror jag :-)

Jag fortsätter att vädra och najjar tråd i masterna!

Jag kan säga att en vanlig Airbrushspruta får bekänna "färg" i dubbel bemärkelse..Det går åt en det färg.
Här visar jag den mängd färg Bismarck har förbrukat. Och nej,det är inte ett skämt. Det är horribelt och det är litegrann kvar att måla endå..
Jag vill poängtera att jag faktiskt lagt rätt tunna lager :-)

Bild
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Nåväl..Mer delar på väg till min Bismarck så man får helt enkelt vänta med resten...Jag skred helt enkelt till verket att bygga en Germanskt marinkanon istället.
Det följde med ett bonus kit med Bismarck. En SK C/34. 38 Cm kanonen.

Jag passade på att avika från hur dom tänkt hur tornet skulle se ut. Det är ju i stort sett helt transparant. men det tycker jag inte ser klokt ut alls om man ska visa vad som finns däri.

Istället...

Bild

Faaan...Dem gick av!!!
Bild

Bild

Den gick och laga!! :-)
Bild

Bild

Bild

Bild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Vad är det för trådar som används till riggningar? tunn fiskelina eller björntråd eller..? :?: :?: :?: :?: :roll:
Ser fantastiskt ut! Besöker detta dagligen! Vill se detta klart :mrgreen:

Hampus
Skriv svar