Draken Sofia

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Kontakt:

Re: Draken Sofia

Inlägg av Stellan »

Grrrr...liksom.

Är hon singel?

Storlek på "bysten" (jajaja, ni skrattar men det är ju en byst av en drake och jag menar inget annat!).
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Hmm, undrar vad som händer med oss vardagsgråa väpnare som meddels kokosnötter klapprar oss fram med den ståtlige riddaren till fots. Kanske vi undgår flickdrakens/drakflickans dåliga morgonhumör?

Rejält tilltagen mao. SKa bli kul att se en ökenkamåflerad fjälla.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Puh, jag trodde att prexis vem som helst blev till eftermiddagsfika för den fjälliga fjällan. Men som halt och lytt så placerar man sig inte i kostcirkeln tydligen. Den "lokala prinsessan" var ett gulligt uttryck :) Sällan som man ser så högresta modeler, de tenderar oftast at bre ut sig på bredden.
Johan_Röd

Inlägg av Johan_Röd »

Jag har nog pratat om den draken som jag ser som förlaga till din Sofia?
Titta på den här sidan (scrolla en bit ner så ser du):
http://bullyscomics.blogspot.se/2011_10_02_archive.html
Ganska likt eller hur?

Mvh Tor
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Kan inte den lokala draken käka upp prinsessorna och prinsen i vårt lokala kungahus. Då skulle vi kunna införa republik och draken skulle få en mycket större staty på framträdande plats i den nybildade republikens huvudstad.

Eller duger prinsessorna bara att käka ifall de är oskulder? Och prinsen, honom har vi inte sett i skinande rustning, bara i kavajkostym. Är det för dåligt tuggmotstånd?

Snygg drake förresten,
Uffe
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

alltid spännande att fålära sig ny saker!

men jag har en liten fråga! eftersom det är en aning ont om kungligheter idag och dom som finns har tillgång till hyffsad beväpning... skulle en "prince of darkness" duga?

/oroligt Ozzy-fan
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

39101 skrev:Nu är det ju så att drakar håller hårt på traditionerna och därmed inte bemödar sig att ägna uppmärksamhet åt sådant som politiker och liknande. Risken är nog större att draken blivit högst förolämpad om man tog ifrån honom eller henne de lokala prinsessorna, prinsarna och riddarna.

Hela konceptet med att vara skräckinjagande drake bygger liksom på att det finns en kung, drottning, prinsar och prinsessor och gott överflöd av små läckerbita---- eeehhh riddare.

Det är nämligen så att om det inte finns kungligheter så får draken problem. Draken kan inte längre kidnappa en prinsessa och locka till sig riddare att leka med och äta.

Pojkdrakarna kan inte imponera på flickdrakarna genom att visa att de effektivt lyckats reta upp ett helt kungarike till den milda grad att kungligheterna regelbundet skickar riddare som så omtänksamt förpackats i metall (med tillhörande tandpetare!) för att underlätta tillagning! Som tidigare sagts så är drakar kräsna och äter inte skräpmat. Det duger därför inte med vad som helst på menyn.

Flickdrakarna kommer dessutom bli synnerligen upprörda om de inte kan fortsätta att samla på riddare och skrämma prinsessorna med sitt dåliga morgonhumör.

/Emma (som bara skojar i största allmänhet med sin informationstext om drakar) :)
Hänsynslöst väl argumenterat svar.
Jag har inga fler frågor för tillfället.
Uffe
Skriv svar