Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvudstan

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Re: Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvuds

Inlägg av LarsaQ »

Lillen skrev:Det luktar lite gammal Hansa med den låga bakdelen. Skall den inte ha ett sidoroder UNDER utblåset för den rätta känslan?
Det där var ju en bra tanke du, ska använda lite tape o testa just bakdelen, fast jag kommer att använda den övre vingen så det blir en riggad Tunna,alltså en "Kruttunna"

LarsaQ
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

LarsaQ skrev:
Lillen skrev:Det luktar lite gammal Hansa med den låga bakdelen. Skall den inte ha ett sidoroder UNDER utblåset för den rätta känslan?
Det där var ju en bra tanke du, ska använda lite tape o testa just bakdelen, fast jag kommer att använda den övre vingen så det blir en riggad Tunna,alltså en "Kruttunna"

LarsaQ

:lol:
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Efter att ha jobbat helgen så är spacklet mer än torrt nu så det är dags att ta tag i tunnan igen nu under veckan så en uppdatering kommer....

LarsaQ
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Uppdatering kommer inom kort för de som trodde att jag lessnat ur totalt, men så är inte faktum utan nu har jag återvänt till hobbybordet efter (festen)läs hysterin som drabbar det svenska folket i slutet av varje år...
Troligtvis redan under kvällen eller i morgon

LarsaQ
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Nu har jag fått upp tunnan på flottörerna och passat in höjden på den, måste erkänna att den ser ganska kul ut :roll:
Bild

W4:ans vinge är inopererad i kroppen och ingreppet har spacklats över så det finns inte många är kvar..
Bild
Skalaskillnaden funkar ganska bra enligt min mening.Klart annorlunda eller vad tycker du..
Bild

Bild
Nu är det övervingens tur att passas in stolparna kommer att kortas ner lite i höjd för att det ska se bra ut, måste köpa nya batterier till nästa uppdatering.
Kommentera gärna denna kruttunna, all kritik tages emot hehe

LarsaQ
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Corny!
Stellan Schroeder Englund
BjarneS

Inlägg av BjarneS »

Första propellertunnan? Skitläcker.
commander
Namn: Andreas Agensjö

Inlägg av commander »

Grymt! F-n vilken galet läcker idé! :-) Ett litet påpekande bara.. Flottörerna verkar killarna på verkstan ha monterar åt fel håll?! Blir lurigt att få upp farten på sjön med steget åt det hållet :-)
Riktigt smarrigt bygge!

/Andreas
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

commander skrev:Grymt! F-n vilken galet läcker idé! :-) Ett litet påpekande bara.. Flottörerna verkar killarna på verkstan ha monterar åt fel håll?! Blir lurigt att få upp farten på sjön med steget åt det hållet :-)
Riktigt smarrigt bygge!

/Andreas
Som tur är har jag ej limmat de undre stöttorna i flottörerna så det är inga problem att vända dem.Men vafaasen de kan ju igentligen sitta åt fel håll då hela bygget är av det sjukare hållet:-)
LarsaQ
commander
Namn: Andreas Agensjö

Inlägg av commander »

Haha, så sant! :-)

/Andreas
Skriv svar