BAe Nimrod MR2P, Airfix 1/72
-
- Kontakt:
BAe Nimrod MR2P, Airfix 1/72
En artikel i senaste Aeroplane fick äntligen lusten att vakna för att avsluta den här sovande bjässen. Fast med Canberran intill på byggbordet känns den plötsligt inte så stor längre. Antar att den kommer att göra det igen när den ska placeras någonstans i färdigt skick. Fortfarande oklart var. Nåja, det är ett tag dit. Men efter lite pillande med allehanda antenner är det faktiskt dags att måla.

-
- Namn: Lars Befring
Re: BAe Nimrod MR2P, Airfix 1/72
Tidiga Jetkärror är så snygga! vad blir det för målning?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Läckert,jag undrar med vad det blir för färg på den?
LarsaQ
LarsaQ
-
- Kontakt:
Det blir hemp! Jag gillar Nimrod i allmänhet men de sena i synnerhet. Ju längre tiden gick, desto mer antenner, fenor och allt möjligt annat hängde de på. Troligen blir det Maid of Moray, fast möjligen utan nosearten, har inte bestämt mig riktigt än (dvs XV250).

-
- Namn: Lars Befring
mmmm den e snygg! och som nästan alla andra flygplan blir dom intressantare om man lägger till några bulor och bumpor
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
-
- Kontakt:
Så är det. Less is more är inget som funkar när det handlar om flyg, ju mer desto bättre gäller alltid. Notera också vilken tjusig kärra som står i bakgrunden på bilden. Inte helt olikt mitt byggbord, faktiskt. Fast lite mer välstädat.
Vilken bjässe! Skulle kunna tänka mig en i 1/144, den där är lite i största laget för mig 
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
-
- Kontakt:
För mig med egentligen. Ett helsicke att få plats med på bordet. Dessutom svår att hantera med tanke på alla småantenner som sticker ut här och var. Eftersom den var rätt dammig när jag tog fram den, var jag tvungen att spola av den försiktigt - vilket resulterade att två mikroantenner hamnade i avloppet. Än så länge funkar det med ett stadigt grepp runt ena vingen, men jag bävar lite för när den ska in i sprutboxen. Men samtidigt är det något lockande med det stora som är svårt att motstå.