"J 20" Hurricane Mk. 1, Airfix 1/48 - KLAR!
-
- Namn: F 9 Magnus
- Kontakt:
Re: "J 20"...
Jag har gjort en What if bild med just detta flygplan som en S 31
Som ni kanske har sett på olika forum
Som ni kanske har sett på olika forum
Uppskjut ej till morgon
vad du kan skjuta ner idag
vad du kan skjuta ner idag
-
- Kontakt:
Nästan färdigbyggt...

Senast redigerad av Björn Fransson den 17 nov 2012, 15:35, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Kontakt:
Så har då den gamle britten dragit på sig kronans kläder.

-
- Kontakt:
Re: "J 20" Hurricane Mk. 1, Airfix 1/48
Tänk att det alltid är så mycket enklare att avsluta de här lite snabbare byggena! Så här blev Stormvinden från Lilla London:

Bonzo är förstås på plats.

Måste säga att jag gillar de upphöjda panellinjerna. Kanske en släng av Stockholmssyndromet, men resultatet blir ändå inte mer orealistiskt än andra tillverkares diken. I alla fall när de är så få som på den här.

Skitig i överkant, kan tyckas. Men tanken är att det ska vara en beredskapsärrad kämpe.

Dekalerna är en mix av Flying Colors Mustangark och "Swedish-warriors"-arket, kompletterat med några småtexter från arket i lådan. Bonzo hittade jag på ett gammalt Specialtryckar. Still going strong även om bakgrunden nog är i turkosaste laget.

Trevligt att ha något klart inför Open flera månader i förväg... Nu åter till Canberran. Och den där bångstyriga helikopeterbananen.

Bonzo är förstås på plats.

Måste säga att jag gillar de upphöjda panellinjerna. Kanske en släng av Stockholmssyndromet, men resultatet blir ändå inte mer orealistiskt än andra tillverkares diken. I alla fall när de är så få som på den här.

Skitig i överkant, kan tyckas. Men tanken är att det ska vara en beredskapsärrad kämpe.

Dekalerna är en mix av Flying Colors Mustangark och "Swedish-warriors"-arket, kompletterat med några småtexter från arket i lådan. Bonzo hittade jag på ett gammalt Specialtryckar. Still going strong även om bakgrunden nog är i turkosaste laget.

Trevligt att ha något klart inför Open flera månader i förväg... Nu åter till Canberran. Och den där bångstyriga helikopeterbananen.
Re: "J 20" Hurricane Mk. 1, Airfix 1/48 - KLAR!
Trevligt slutresultat! Ibland behöver man något mellanspel i allt det seriösa.
Stellan Schroeder Englund
-
- Namn: Lars Befring
Ett riktigt bra 500:e inlägg!!!!
=)
och nu en tunna!
=)
och nu en tunna!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Mycket läcker! Och den ser trovärdig ut!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
Mycket trovärdigt det du gjort. Och snyggt blev det! Men för en som inte har stor koll på det här så finns där inga insignias på översidan?
Henrik! Nej, inga kronmärken på vingarnas ovansidor mellan 1940 och 1944!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
aha ok. bra att veta.