Metallren JA 37 Viggen 1/48 KLAR bilder sida 4!!
Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48
Hittade en färgprofil i en bok och där står att ESS-37:an flögs för första gången den 14 september 1982.
Stellan Schroeder Englund
Från naken till shiny armour!....

-
- Namn: Lars Befring
wow va snygg!!!! va använder du för färg?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Alclad 2. Tunna fina lager med Airframe aluminium och med ett slutligt lager med Duraluminium. Måste tvätta ned lite paneler i morgon och lägga riktigt tunt lager med grå ton.
-
- Kontakt:
Imponerande! Det du gör på någon vecka tog mig två år! Och snyggt blir det också!
En liten undran bara: Sitter inte de främre luftutsläppen på ryggåsen för långt fram?
En liten undran bara: Sitter inte de främre luftutsläppen på ryggåsen för långt fram?
Härligt finish på din Viggen Henke. Jo Björn har rätt,du får flytta dem bakåt tyvärr /Lennart
Tjo! grabbs!
Asså...flytta utblåsen skulle kanske kunna genomföras, men jag vet inte..Rätt omfattande att få det snyggt.
Så här i efterhand fattar jag inte vaför jag satte dem där? trötthet är mitt svar
Nåväl jag stör mig inte så mycket på det...än..vi får se om jag tar tag i flytten..hehehe
Asså...flytta utblåsen skulle kanske kunna genomföras, men jag vet inte..Rätt omfattande att få det snyggt.
Så här i efterhand fattar jag inte vaför jag satte dem där? trötthet är mitt svar

Nåväl jag stör mig inte så mycket på det...än..vi får se om jag tar tag i flytten..hehehe
En annan grej!
Jag kan tänka mig köra en helt vanlig kärra i NMF oxå inte bara prototyp.
Om några sitter här inne med lite info på metallrena JA-37:or. skulle jättegärna ha dayglo övningsmarkeringar oxå!
Jag kan tänka mig köra en helt vanlig kärra i NMF oxå inte bara prototyp.
Om några sitter här inne med lite info på metallrena JA-37:or. skulle jättegärna ha dayglo övningsmarkeringar oxå!
Det tycks ingå i bygget att sätta luftutsläppen fel när man bygger metallrent. Du fick ett skönt blänk i färgen på bilden.
Hehe det verkar så Björn B. Såå, nu är utblåsen flyttade!..nu flyttar jag dem inte en gång till så nu hoppas jag dom sitter ungefärligt iaf 
Lennart och Fransson!
Det är bra när det finns folk med örnögon ibland. Jag tänkte inte så mycket på det innan, men man stör sig otroligt när man VET om det. haha.
Ju är han bra blek hörrni. man ska sluta innan det är försent..dekaler...ja just det, det tillkom lite dekaler oxå.

Lennart och Fransson!
Det är bra när det finns folk med örnögon ibland. Jag tänkte inte så mycket på det innan, men man stör sig otroligt när man VET om det. haha.
Ju är han bra blek hörrni. man ska sluta innan det är försent..dekaler...ja just det, det tillkom lite dekaler oxå.