Jag tror att hela cockpit är för hög så att säga...Lennart skrev:Hm, tänkte om det var en infasning i kanten på sidokonsollerna som skall ligga efter utsidan på baljan .Är konstigt att det kan ha gjort dem så där mycket för höga.
Måste vara något annat som inte stämmer /Lennart
Hasegawa F-4G Wild Weasel 1/48
-
Re: Hasegawa F-4G Wild Weasel 1/48
"1/48, för oss skumögda."
Ja det ser ju så ut, märkligt fel.Men det fixar du till slut ,p"ån igen bara /Lennart
-
Ja det fixade sig till slut.
Måste passa på att tacka alla som kom med tips och råd, det är såna som ni som gör detta forum till en bra inspirations- och informationskälla!
TACK! Ingen nämnd, ingen glömd.
Till bygget då.
Fick ihop kroppshalvorna efter mycket slipande av både resinet och kroppshalvorna. Tyvärr så karvade jag för mycket på höger sida, så det blir till att laga det.

Sen är det ju det mycket roliga och givande jobbet med att spackla, slipa och rista nya pannellinjer... (ironi)

Måste passa på att tacka alla som kom med tips och råd, det är såna som ni som gör detta forum till en bra inspirations- och informationskälla!
TACK! Ingen nämnd, ingen glömd.
Till bygget då.
Fick ihop kroppshalvorna efter mycket slipande av både resinet och kroppshalvorna. Tyvärr så karvade jag för mycket på höger sida, så det blir till att laga det.

Sen är det ju det mycket roliga och givande jobbet med att spackla, slipa och rista nya pannellinjer... (ironi)

-
Bra kämpat Mikael! Kul att se att du är på banan med F-4:an igen.
/ Pekka
/ Pekka
-
- Namn: Lars Befring
Super-räddning! från dom första bilderna till det där!!!! en hel del arbete!!!! att man sedan får fixa fixet är ju ingenting jag någonsin har varit med om... nope never aldrig.... 
/L

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Snyggt lirat! Ska bli spännande att följa med på resten nu! 

-
Ser bra ut! En Phantom är ju alltid en Phantom, bra att du löste det.
Får jag fråga vad det var som gjorde att det inte passade?
Jag är alltid nyfiken på sånt här, hur resintillbehör passar till olika byggsatser. Jag har en F-4D i 1/48, en gammal Esci, som ska bli en Night Owl från 8 TFW (svart undersida, SEA-kamouflage, Pave nånting-kapsel och LGB) och cockpit och stolar i den är inte så heta om man så säger. Jag funderar på olika alternativ.
Jag är alltid nyfiken på sånt här, hur resintillbehör passar till olika byggsatser. Jag har en F-4D i 1/48, en gammal Esci, som ska bli en Night Owl från 8 TFW (svart undersida, SEA-kamouflage, Pave nånting-kapsel och LGB) och cockpit och stolar i den är inte så heta om man så säger. Jag funderar på olika alternativ.
-
Ursäkta att svaret dröjde.Erik Liljegren skrev:Ser bra ut! En Phantom är ju alltid en Phantom, bra att du löste det.
Problemet var att man är för bekväm kanske...

Hoppas det var till hjälp.
/Mikael
-
Jaha....det tog ett år innan jag kom vidare med detta bygge. Det kom b la husköp emellan...
Nåja, nu har jag fått på vingarna och nosen. Ingen vidare passform på nosen, blir nog en massa spacklande och slipande
Lite bilder:

Att slipa och rista panellinjer på denna nos, ser jag inte fram emot....
/Mikael

Nåja, nu har jag fått på vingarna och nosen. Ingen vidare passform på nosen, blir nog en massa spacklande och slipande

Lite bilder:

Att slipa och rista panellinjer på denna nos, ser jag inte fram emot....
/Mikael