Hasegawa F-4G Wild Weasel 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mikael Falk

Re: Hasegawa F-4G Wild Weasel 1/48

Inlägg av Mikael Falk »

Jag måste nog testa alla tipsen... :lol:

Ja, IP:n ja... Det gick åt skogen, all färg gneds bort så det blir till att pillmåla med pensel... OM, inte nån annan har något bättre sätt?

Tack för alla kommentarer "påhejningar"! Sånt ger motivation till att fortsätta.

/Mikael
"1/48, för oss skumögda."
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

=)
erfarenheter utan pris=värdelösa
lära av andra=ovärderligt

Blir det en Gulf-maskin?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Mikael Falk

Inlägg av Mikael Falk »

Jajamen! :-)
Mikael Falk

Inlägg av Mikael Falk »

Ja ibland blir man så d****a less på den här hobbyn så man vill samla allt och kasta ner skiten i djupaste schaktet i gruvan.... :evil:

När jag torrpassade kroppshalvorna så upptäckte jag följande:

Bild

Bild

Cockpiten sticker upp alldeles för mycket... Har slipat på resinet så att det lyser igenom och hjulhuset går inte att slipa på...

Någon som har tips på vad jag ska göra???

Edit: Ser nu att kameran djävlas med mig också... Nåja, man borde se vad det är trots fel fokus....
Lennart

Inlägg av Lennart »

Ucsh va trist ! Kapa ur golvet i cockpitbaljan,och låt satsens hjulhus tak bli ett nytt.Möjligen att du kan sänka höjden på hjulhuset lite också/ Lycka till Lennart
Mikael Falk

Inlägg av Mikael Falk »

Ja, jag får nog börja slipa...

Men sen undrar man hur Aires tänkte??? Deras grejer brukar ju passa som handen i handsken annars....
Erik Liljegren

Inlägg av Erik Liljegren »

En dum fråga kanske, men har du satt dit hjulhuset på rätt sätt?
Jag har nämligen svurit själv över att saker inte passar bara för att upptäcka att det varit SBLF (Skit Bakom LimFlaskan)...

Annars är det väl Janne S som säger "orden Aires och passform kan man inte använda i samma mening". Eller nåt åt det hållet. Jag använder inte resin-cockpitar, jag föredrar Eduards Zoom-set med målad ets.
Lennart

Inlägg av Lennart »

Har kikat på dina bilder igen,skall inte sido konsollerna ligga utanför baljan?Alltså alldeles under kanten på den?Lennart
Mikael Falk

Inlägg av Mikael Falk »

Erik Liljegren skrev:En dum fråga kanske, men har du satt dit hjulhuset på rätt sätt?
Jag har nämligen svurit själv över att saker inte passar bara för att upptäcka att det varit SBLF (Skit Bakom LimFlaskan)...

Annars är det väl Janne S som säger "orden Aires och passform kan man inte använda i samma mening". Eller nåt åt det hållet. Jag använder inte resin-cockpitar, jag föredrar Eduards Zoom-set med målad ets.
Finns inga dumma frågor, bara dumma svar. :)

Jag är rätt säker på att den är rätt ditsatt..
Jag har aldrig upplevt att det inte passar på höjden, oftast är det ju problem att få ihop kroppshalvorna, så att man får slipa plasten papperstunt...
Lennart skrev:Har kikat på dina bilder igen,skall inte sido konsollerna ligga utanför baljan?Alltså alldeles under kanten på den?Lennart
Nja...det finns en urfasning på sidokonsollen som passar mot den bakre instrumentet, om du förstår hur jag menar?
Lennart

Inlägg av Lennart »

Hm, tänkte om det var en infasning i kanten på sidokonsollerna som skall ligga efter utsidan på baljan .Är konstigt att det kan ha gjort dem så där mycket för höga.
Måste vara något annat som inte stämmer /Lennart
Skriv svar