...och vad hittar vi där? *ler*
Blev en tur upp till Göteborg och SM i modellbygge idag. Många fina modeller men roligaste var nog modellen av Stena Olympica som min far arbetade på och som jag var med på jungfruresan från Jugoslavien med och även gjorde många resor med senare. Hajade till direkt när jag såg den på avstånd. Trodde först att det var modellen vid Järntorget på Stena Danica (eller var det Jutlandica) som lånats in. Skulle vara kul att veta lite vad byggaren utgått från när han byggde modellen av Olympica...
Roligt att se annars hur många måste ha jobbat hårt med Airfix nya Spitfire, Mustang och Skyhawk (Skyhawken ser överaskande fin ut). Höll på att lägga vantarna på en Mustang jag med. Men orsaken till att jag åkte upp var främst att jag ville ha lite dekaler till min egen Hasegava J26 Mustang som väntat på dekaler ett bra tag. Ok, sen blev det lite annat bonus med...
Hittade en Amt/Etrl Ju 88 C4/C6 så nu fylldes ännu ett tomt hål i min Ju 88 nattjaktssamling. Blev glatt överaskad att man inte bara kunde bygga två, ja tre versioner direkt ur lådan utan även fjärde, en R6. Att det sen dessutom fanns med två sorters radarantenner gjorde mig inte ledsnare direkt. Frågan nu är väl när Revell kommer med en nattjaktsversion av sin fina nya Ju 88...
Fick syn på en Ople Blitz lednings/radiobuss i 1/72 som jag spanat och haft ett sug efter länge (Missade vem som sålde denna buss. Kan nog tänka mig köpa den senare om möjligheten duker upp). Men hos Jens fann jag en Citroen 11CV från ACE i samma skala som blev det istället. Klart det behövs stabsfordon med (frågab är vilket flygvapen?) ! Sist så hittade jag en Junkers D.1 i fyndkorgen hos Jens. Var rätt nöjd när jag körde hem även om jag kunnat tänka mig köpa mer...
Skulle gärna åka upp i morgon med om tid fanns!
Mvh. Andre´B.
Så öppnar vi väl lådan då...
Så öppnar vi väl lådan då...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).