På blogger kan man skapa en blogg helt gratis och det är enkelt att komma igång. Det finns mallar så att man kan starta enkelt och det går att utveckla en hel del efter hand om man vill.
Se bara till att ha ett googlekonto, gå in på google.se och under fliken "Mer" väljer du Blogger.
Jag använder den själv, mest för att dokumentera och för att farsgubben ska kunna följa mina byggen, sen är det ju bonus om någon annan snubblar över den ibland. Jag har försökt att läsa mig till om det finns någon gräns för mängden bilder man kan ladda upp till bloggen men det verkar inte finnas någon. Jag har laddat upp en massa bilder på min. Dessutom är det enkelt att länka bilder från andra sidor eller infoga youtube-klipp för visning direkt i bloggen. En fördel är också att du kan genom ett musklick och ett dra/släpp få in bilderna i en tråd här på forumet och de ligger rent fysiskt under ditt google-konto.
Jag kan gärna ge fler tips och det finns säkert fler här som använder blogger eller liknande.
Ta gärna en titt på min och kolla in hur jag har valt att göra olika typer av listor och register i högerspalten.
http://avkopplingilitenskala.blogspot.se/
Skapa ett konto och lägg in lite testinlägg så är du snart igång. Det som är jobbigast är nog att komma på ett bra namn, men det går också att ändra efteråt. Kör på bara! Godspeed!
/Daniel