När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny pic
Re: När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny
Snyggt som fan. 

Vir prudens non contra ventum mingit. Visa män urinerar inte i motvind.
Du slog huvudet på spiken, Stellan. Jag sitter och funderar hur jag skall få till det. Jag vill liksom inte att allt damm skall sluta tvärt vid pressenningskanten heller (även om det är nog exakt så det borde se ut). Skall fundera lite tillStellan skrev:Det enda som möjligtvis kanske eventuellt skulle saknas är någon form av kontrast mellan det området som täckts av presenningen och det övriga, skrap i dammet om det ska se ut som att man vikt undan den nyligen.

"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Tack skall du ha, Chrille!Chrille skrev:Snyggt som fan.

"Svenne-Kongo"
En mask en bit från sidan och en mycket lätt dammning med buff för att få lite lite kontrast kanske. Eller så skippar du det sista joxandet för att inte riskera det du har. En lärdom till nästa projekt 

Stellan Schroeder Englund
KAnonsnyggt! Ännu mer liv i luckan!!! Håller med Stellan... dags att stanna där...
-
Kan man tänka sig att den blivit dammig med kapellet uppvikt och sen har ett hörn av kapellet vikts ner? -> kanske lite tillrufsat damm vid den nedvikta/nedrasade fliken. Eller att det blivit dammigt med uppvikt kapell, sen har men kört med nedfällt och samlat på sig mer smuts -> mer damm nedanför kapellranden och sen kanske en tjockare avlagring som visar var kapellet legat mot plåten och samlat lite extra smuts längs med kanten och kanske lite innanför kanten också. Ifall damm arbetat sig in innanför kapellet och lagt sig mellan tyget & plåten så kanske det t.o.m ska vara ännu dammigare där kapellet skyddat dammet?SvenYoung skrev:Du slog huvudet på spiken, Stellan. Jag sitter och funderar hur jag skall få till det. Jag vill liksom inte att allt damm skall sluta tvärt vid pressenningskanten heller (även om det är nog exakt så det borde se ut). Skall fundera lite tillStellan skrev:Det enda som möjligtvis kanske eventuellt skulle saknas är någon form av kontrast mellan det området som täckts av presenningen och det övriga, skrap i dammet om det ska se ut som att man vikt undan den nyligen.
Precis, Robin.!Robin Nilsson skrev:
Kan man tänka sig att den blivit dammig med kapellet uppvikt och sen har ett hörn av kapellet vikts ner? -> kanske lite tillrufsat damm vid den nedvikta/nedrasade fliken. Eller att det blivit dammigt med uppvikt kapell, sen har men kört med nedfällt och samlat på sig mer smuts -> mer damm nedanför kapellranden och sen kanske en tjockare avlagring som visar var kapellet legat mot plåten och samlat lite extra smuts längs med kanten och kanske lite innanför kanten också. Ifall damm arbetat sig in innanför kapellet och lagt sig mellan tyget & plåten så kanske det t.o.m ska vara ännu dammigare där kapellet skyddat dammet?
Jag skall fixa så kommer det fler bilder lite senare. Måste ju jobba idag också..

"Svenne-Kongo"
-
Blir spännande att se vilken lösning du väljer. Säg inget, låt oss försöka se vad det ska se ut som 

Haha, hoppas jag inte skapar för höga förväntningar. Ni kanske blir besvikna.
"Svenne-Kongo"
Du kan ju alltid köra med Björns Volvoknep. Torslandaglasyr... Brrrr!
Stellan Schroeder Englund