Hej!
Jagar ett Sherman M4A1-chassie till ett konverteringsjobb. Annars går naturligtvis Italeri´s M4A1 lika bra om ngn har en som bara ligger.
Finns det några andra förslag på lämplig tillverkare i skala 1/35?
Mvh
Pyret
Chassi Sherman M4A1 1/35
Re: Chassi Sherman M4A1 1/35
Ett litet tips.
Du bör specificera vilken typ av chassie du behöver, det finns två olika (om vi förenklar det) nämligen med stora luckor o små.
Dom med stora fanns i princip endast tilsammans med 76mm tornet o dom med små med 75mm tornet.
Du nämner Italeris som har stotra luckor men iom att du nämner konvertering så blir det lite annorlunda, det är inte helt ovanligt at byggare gör fel o sätter fel torn på fel chassie.
Efter att du specifiserat vad du är ute efter kan vi börja prata tillverkare.
Öken-Erik
CU@4
http://www.c4-open.se
Du bör specificera vilken typ av chassie du behöver, det finns två olika (om vi förenklar det) nämligen med stora luckor o små.
Dom med stora fanns i princip endast tilsammans med 76mm tornet o dom med små med 75mm tornet.
Du nämner Italeris som har stotra luckor men iom att du nämner konvertering så blir det lite annorlunda, det är inte helt ovanligt at byggare gör fel o sätter fel torn på fel chassie.
Efter att du specifiserat vad du är ute efter kan vi börja prata tillverkare.

Öken-Erik
CU@4
http://www.c4-open.se
Hej!
Så länge det är ett M4A1-chassi är jag nöjd.
Eventuella luckstorlekar är för mig egalt.
Så länge det är ett M4A1-chassi är jag nöjd.

Eventuella luckstorlekar är för mig egalt.
Ok... inte för att jag förstår någonting men ok....
Eftersom det inte spelar någon roll vilken variant så listar jag inte dom heller.
Italeri gör som sagt en.
Dragon gör flera.
Tasca gör flera.
Tamiya gör flera.
Nichimo gör en (men den är en riktigt dålig dinusaur).
Öken-Erik
CU@C4
www.c4-open.se
Eftersom det inte spelar någon roll vilken variant så listar jag inte dom heller.
Italeri gör som sagt en.
Dragon gör flera.
Tasca gör flera.
Tamiya gör flera.
Nichimo gör en (men den är en riktigt dålig dinusaur).
Öken-Erik
CU@C4
www.c4-open.se
Bara en fundering, men pratar ni kanske förbi varandra? Jag förknippar ordet "chassie" med nedre delen av ett fordon (dvs "lower hull" på engelska när man pratar stridsvagnar).
Jag kanske har fel, men då förstår jag att luckstorlekarna inte spelar någon roll.
Är det bara nedre delen av vagnen du är ute efter, Pyret?
Jag kanske har fel, men då förstår jag att luckstorlekarna inte spelar någon roll.
Är det bara nedre delen av vagnen du är ute efter, Pyret?
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Fast då går det iofs lika bra med en M4.
Om det är så att du vill para ihop en underdel med en överdel så kan det vara knepigare än så då måtten kan skilja mellan olika tillverkares modeller, en annan sak är fronten som också kan skilja en hel del vilket kan göra en kombination av olika över o underdelar svårt (men absolut inte omöjligt!).
Om du berättar vad du skall göra så blir det lättare för oss att svara på frågor o hjälpa dej, men jag förstår om det du gör kan vara lite "hemligt"!
Öken-Erik
CU@C4
Om det är så att du vill para ihop en underdel med en överdel så kan det vara knepigare än så då måtten kan skilja mellan olika tillverkares modeller, en annan sak är fronten som också kan skilja en hel del vilket kan göra en kombination av olika över o underdelar svårt (men absolut inte omöjligt!).
Om du berättar vad du skall göra så blir det lättare för oss att svara på frågor o hjälpa dej, men jag förstår om det du gör kan vara lite "hemligt"!

Öken-Erik
CU@C4
Precis, då fungerar även M4:ans nederdel och du behöver bara ange om det skall vara svetsat eller nitat 
Fast, som Erik säger, ännu lättare att hjälpa till om du ger liiiite mer info.

Fast, som Erik säger, ännu lättare att hjälpa till om du ger liiiite mer info.
"Svenne-Kongo"