Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tack Emil! Fint med info. Jag har nu vänt på bältena och på så vis gjort hållare till dem vid nackstödet, jag har även färgat bälten gråa som på referensbilden. Hoppas det blev bättre
ska kolla upp det där med buken intressant.
Håller på att ta bort skarvar oxå. tvärfenan hade en skarv som var ca 4 mm..haha.
På hyperscale finns en rätt bra artikel skriven av ng svensk (kommer inte ihåg vem) som på ett bra sätt visar det som behöver korrigeras. Tydligen är det en hyffsat enkel modd av huven och lite andra småsaker. Snyggt byggt hittills!
aaahhh....Spackel!....Den här modellen kräver inte bara panelfix utan spackel oxå...nåväl bygget går frammåt iaf..
Sen så har jag hållt på med motorn på den stackars JASen..fotoetsen är ljusår snyggare än Italeris original blås. jag få jobba lite vidare på den så blir det kanon..
Bara en liten detalj, som du kanske redan vet.. Den där "ringen" med massor små paneler närmast kroppen, hör faktiskt till flygkroppen och ska vara målad som resten av flygkroppen (två grå nyanser).
Tjo! javisst! men jag kände det var lättare att få alcladden jämnare på "bladen" bara med att måla hela faderullan. Visst jag kunde ha maskat..men men..Den blir grå i slutändan iaf.
Kolla på undersidan, mitt under bakkroppen, i höjd med roderlinjerna. Där finns en gäl (tre hål). Bredvid denna sitter på modellen en "halvmåne" med ram runt. Denna halvmåne och ram ska spacklas eftersom att det är en märkning/dekal! Modelltillverkaren måste ha misstagit märkningens mörka färg för fördjupningar i skalplåten.