MiG-21SMT, Eduard 1/48 "Arbogamiggen" - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: MiG-21SMT, Eduard 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Pust! Då var den klar! Har nog aldrig gjort ett så pass omfattande bygge på så kort tid. Från det att jag öppnade lådan och tills nu har det gått femton dagar. Därmed inte sagt att jag lagt mindre byggtid på den än vanligt, det har varit ett jäkla byggande härhemma på sistone. En deadline (AIM) kan göra underverk för byggtakten!

Här är några (eller snarare en hel hög) bilder på kärran:

Bild

Bild

Bild

Svårt att få någon rättvisande bild på undersidan, blixten slår ut allt. Här ett försök genom glashylla:

Bild

Detaljeringen är magisk, varenda detalj man hittar på referensbilderna finns med! Det enda som behövt läggas till är lite kablar på ställ och i hjulhusen:

Bild

Bild

Bild

Lite detaljbilder. Chippat i överkant, kan tyckas (och det är lätt hänt, det är ju så roligt!!!). Men jag har studerat originalet på nära håll och den var bra sliten!

Bild

Bild

Bild

Det är något visst med MiG-21:or. Till och med denna, med sin feta rygg, är en riktig skönhet.

Bild

Och Eduards MiG-21:or blir det fler av. Nästa gång antagligen en finsk. Eller östtysk. Eller ungersk. Eller indisk. Eller...
kallenordlund
Namn: Kalle Nordlund

Re: MiG-21SMT, Eduard 1/48 "Arbogamiggen" - Klar!

Inlägg av kallenordlund »

Riktigt snyggt bygge! Gillar cammot skarpt och chippingen ser riktigt bra ut.

Utbudet av dessa Eduard-MiGar är ju enormt och att byggsatsen är i det närmaste perfekt gör ju inte saken sämre.
Lennart

Inlägg av Lennart »

Ett fint bygge,och snygg målning /Lennart
Stefan Eriksson

Inlägg av Stefan Eriksson »

Fin modell ! Håller på med en liknande själv, ska bli Tjeckisk. Är halvägs inne bygget, lite annan byggtakt än dig dock...
Robert A

Inlägg av Robert A »

Riktigt trevligt bygge av i mitt tycke den häftigaste sovjetiska jetkärran
Med alla brassin detaljer som eduard släpper är det svårt att hålla i plånboken :)
Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

Fint bygge som vanligt, Björn!
Är bra sugen på en Eduard MiG...
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Supersnyggt!!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
linusorn

Inlägg av linusorn »

Supersnyggt.
Skriv svar