Inbjudan till modelltävling i Riga i november

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stefan
Namn: Stefan Bergau

Inbjudan till modelltävling i Riga i november

Inlägg av Stefan »

Hej,
Jag har blivit kontaktad av Latvian War Museum som bjuder in oss till en modelltävling i Riga i oktober/november. Renārs Ivanovskis från muséet skriver bland annat så här "We are planning international modeling exhibition. Participants will be from Latvia, Lithuania, Estonia and you will represent Sweden. This event we are planning at October 26 - 28, but as I understood at this weekend also in Sweden will happened modeling exhibition. But if you cannot arrive at these dates, we can meke this exhibition at November 16 - 18. or November 30 - december 2 weekend. It would be very nice if from your part would be participate about 10 members".

Uppdatering den 11/9: Det är nu bestämt att tävlingen går den 16-18 november. Den 18/11 är det nationaldag, och många besöker då muséet. Man räknar med upp till 3000 besökare! Vi har också blivit lovade en utflykt till militärhistoriska platser, transport från färjan samt i möjligaste mån även hjälp med boende. Mycket generöst tycker jag :)

Om du är intresserad av att åka till Riga, vänligen meddela mig så förmedlar jag kontakten med Renārs.

Hälsningar Stefan
stefan(a)bergau.se
070-6960069
Senast redigerad av Stefan den 11 sep 2012, 16:30, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan

Re: Inbjudan till modelltävling i Riga i november

Inlägg av Stefan »

Datum för tävlingen är nu bestämda, se uppdateringen ovan.

/S
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Härligt!
Ett östersjönätverk håller på att utvecklas.
Synd att jag inte kan deltaga.
Uffe
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Har funderat lite på den där tävlingen men det är så himskans mycket nu... Kanske får bli 2013 års höstprojekt.
Stellan Schroeder Englund
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Bild
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Lars Befring skrev:Bild
Försöker du säga något? ;)
Stellan Schroeder Englund
Stefan

Inlägg av Stefan »

Nu har jag fått lite mer information: Det är en modellutställning och inget annat som pågår under muséets öppettider från fredag förmiddag till söndag eftermiddag. Självklart finns det förståelse att deltagare kan behöva avvika i förtid för att hinna med sin hemtransport. Alla modellbyggare i Sverige är inbjudna att visa upp vad vi bygger och presentera verksamheten i klubbarna, på riks- och lokalnivå. Trots att utställningen pågår under tre dagar förväntas vi inte vara på plats på muséet under hela tiden. De lettiska värdarna kommer att arrangera resor till militärhistoriska platser, här tror jag man även kan komma med egna önskemål eller idéer. Muséet vill i god tid veta hur många personer som kommer och vilka modeller man har med sig. Anledningen till det senare är att man kommer att ta fram information om respektive modell, på engelska och lettiska.

Jag har lovat att ge besked om besök senast på onsdag, den 19/9, så om du är intresserad av att resa kontakta mig.

Hälsningar Stefan
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Jag tycker detta låter riktigt kul, skall fundera (snabbt) om det kan vara praktiskt möjligt att delta. Jag återkommer innan onsdag, Stefan.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Flippermatt
Namn: Mattias K

Inlägg av Flippermatt »

Otroligt lockande... Men med Telford inbokat veckan innan, känns det som att det blir aningen forcerat..

Måste fundera, men är det nånstans jag vill åka till framöver, så är det till öst för att upptäcka guldkornen i modellbygge.

mvh
Mattias
Dedicated P-47 decaloholic....
Skriv svar