Detaljeringen är makalös, man sitter med referensbilder och tänker detaljera extra, men allt finns ju redan i lådan! Här huvudställets hjulhus, mittsektionen:

...och andra sidan:

Det här är Weekendeditionen, så sidopanelerna i cockpit är dekaler. Så huven får bli stängd. Instrumentpanelen löste jag genom att klistra fast dekalen på baksidan av den glasdel som egentligen hör till fotoetseditionen. Funkar hyfsat, huven ska ju som sagt vara stängd. Blixten har gjort färgen lite för blå, i verkligheten är den mer blågrön.

Lite egna bälten på stolen, sedan var cockpiten klar. Här syns den blågröna färgen bättre.

Tja, sedan var det bara att bygga på. Många delar är det, och något fotograferande blev det tydligen inte under själva bygget. Passformen är för det mesta riktigt fin, med ett stort undantag: Cockpiten är riktigt trixig att få på plats ordentligt. Och när jag väl lyckades, blev utrymmet för trångt för stolen, som fick smalnas av i nederdelen. Förmodligen är det jag som inte riktigt lyckades, skulle tro att passformen egentligen är bättre. Men svårt var det. I övrigt är bygget en ren fröjd!
Dags att måla! Undersidan ska vara rätt skitig. Började med ett lager ljust blågrå, därefter markerade jag en del skarvar med pensel, topz, fingret och annat som fanns till hands. Kladdade rejält! Sedan körde jag lite fram och tillbaka med lite mer svart med sprutan:

Sedan ytterligare lager med det ljusgrå, olika tjockt på olika ställen för att få liv i ytan.

Och där är vi nu. Snart dags att måla ovansidan.